«ضد نور» از شبکه شما به شبکه یک رسید/ پخش منتخبی ۱۴ قسمتی از تله‌تئاترها | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷

«ضد نور» از شبکه شما به شبکه یک رسید/ پخش منتخبی ۱۴ قسمتی از تله‌تئاترها

تله‌تئاتر «ضد نور» به کارگردانی رضا محبی نوری که پیش‌تر اولین پخش خود را از شبکه شما آغاز کرده بود حالا قرار است روی آنتن شبکه یک سیما برود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، پخش تله تئاتر «ضد نور» به کارگردانی رضا محبی نوری از شبکه شما به شبکه یک سیما رسید.

این تله تئاتر که پیش‌تر و از ۱۲ تیرماه پخش خود را در شبکه شما آغاز کرده بود بنا بر اطلاع‌رسانی روابط عمومی شبکه یک از امروز شنبه ۲۰ شهریور هر روز حوالی ساعت ۱۶:۵۰ و از هفته آینده هر روز ساعت ۱۸ روی آنتن این شبکه می رود و ساعت ۹:۳۰ روز بعد بازپخش خواهد شد.

با توجه به خبر منتشر شده از سوی روابط عمومی، قرار است منتخبی از این مجموعه تله تئاتر ۳۰ قسمتی که شامل ۲۰ قسمت از «ضد نور» می‌شود با حضور ثابت رحیم نوروزی برای پخش در شبکه یک آماده شده است.

رضا محبی نوری در گفتگوی امروز خود با خبرنگار صبا درباره پخش این مجموعه تله تئاتر از شبکه یک گفت: در ابتدا قرار بود منتخبی ۲۰ قسمتی از این مجموعه برای شبکه یک درنظر گرفته شود که درنهایت قرار بر این شد بازپخش ۱۴ قسمت از «ضد نور» راهی آنتن شود.

او در پاسخ به این پرسش که چرا قسمت‌های انتخاب شده از این تله تئاتر به ۱۴ قسمت کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: علت این اتفاق این است برای این بود که «ضد نور» تنها تا پایان اربعین آنتن شبکه را در اختیار داشته باشد.

این کارگردان این اثر نمایشی پیش‌تر در گفتگو با خبرنگار صبا درباره تولید یک مجموعه تله تئاتر برای تلویزیون بیان کرد که تله تئاتر فرمی بود در هنر که کم کم درحال فراموشی بود. این سبک از تئاتر چند ویژگی مهم دارد؛ یک ذات ساده قصه‌گو دارد و همچنین در فضایی بی‌پرده و دور از لوکیشن‌ها و میزانسن‌های عجیب و غریب قصه‌ای روایت می‌شود.

او همچنین ادامه می‌دهد: از آنجایی که نزدیک به ۲ دهه است که تله تئاتری برای تلویزیون ساخته نمی‌شود احساس کردم ساخت یک تله تئاتر برای مردم حس نوستالژی را به همراه دارد و تداعی کننده خاطرات آن‌ها می‌شود. هرچند که از لوکیشن‌های متعدد و قاب بندی‌های مختلف به دور است اما باعث می‌شود که مخاطب جز به قصه به چیز دیگری توجه نکند و فقط شنونده روایت شخصیت قصه ما باشد.

نقش اصلی این مجموعه نمایشی بر عهده رحیم نوروزی است و در هر قسمت بازیگران مطرح تئاتر و تلویزیون همچون ثریا قاسمی، شیوا خسرومهر، منظر لشگری، مهری آل اقا، وحید آقاپور، سینا رازانی، بهزاد خلج، محمودرضا فردوس و… حضور دارند.

مجموعه نمایشی «ضدنور» از ۱۲ تیرماه هر شب حوالی ساعت ۲۳ به مدت ۳۰ شب آنتن شبکه شما را در اختیار داشت و با توجه به خواسته کارگردان «ضد نور» که معتقد بود بهتر است صدا و سیما برای این تله تئاترها بازپخش‌هایی در شبکه‌های دیگر درنظر بگیرد و یا آن‌ها را تبلیغ کند، حالا از امشب ۲۰ شهریورماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.
فاطمه شوقی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است