کتاب‌هایی درباره تاریخ اجتماعی تئاتر ایران و تئاتر روحوضی می‌نویسم/ انتشار سه نمایشنامه کودک | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۶
محمدحسین ناصربحت در گفتگو با صبا:

کتاب‌هایی درباره تاریخ اجتماعی تئاتر ایران و تئاتر روحوضی می‌نویسم/ انتشار سه نمایشنامه کودک

یک کارگردان و نویسنده تئاتر اعلام کرد که به زودی 2 کتاب را در حوزه تئاتر و نمایش‌های آیینی روانه چاپ خواهد کرد.

محمدحسین ناصربخت کارگردان و نویسنده تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره کارهای جدید خود گفت: هم‌اکنون مشغول اتمام ۲ پژوهش هستم تا بتوانم آن‌ها را در قالب کتاب به بازار عرضه کنم. پژوهش اول «نمایش روحوضی در دوره پهلوی» نام دارد که به بررسی این شکل از نمایش در دوره پهلوی اول و دوم می‌پردازد. تحقیق دوم کتابی با عنوان «تاریخ اجتماعی تئاتر ایران» است. در این کتاب اتفاقاتی را که تا سال ۵۷ در تئاتر ایران رخ داده است به نوعی ارزیابی می‌کنم.

او افزود: موضوع مورد نظر در این ۲ کتاب ادامه‌دار خواهد بود چراکه بازه زمانی را مدنظر دارد که ادامه آن هنوز ادامه دارد برای مثال در کتاب اول «تاریخ روحوضی در زمان پهلوی» مدنظر است که در ادامه باید تاریخ این هنر در بعد از انقلاب را بررسی کنم، همچنین در کتاب دوم تاریخ اجتماعی تئاتر ایران بعد از انقلاب را باید مدنظر قرار دهم.

ناصربخت در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره نمایشنامه‌های خود عنوان کرد: «بی‌تا»، «قصه‌های بهاری» و «قیچی که به دنبال کار می‌گردد» عنوان سه نمایشنامه کودک است که آن‌ها را به زودی در قالب سه کتاب منتشر خواهم کرد، البته این سه کار پیش از این روی صحنه رفته‌اند.

او در پایان خاطرنشان کرد: آخرین نمایشنامه‌ای که از من روی صحنه رفت «کابوس‌های مرد مشکوک» نام دارد، همچنین آخرین نمایشی که خود آن را کارگردانی کردم «عروسی خان مظفر» بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است