«دیالوگ» در رویکرد جدید بر تئاتر متمرکز شد/ از پیگیری مسایل صنفی تا شوخی با حواشی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
تهیه‌کننده «دیالوگ» به صبا گفت:

«دیالوگ» در رویکرد جدید بر تئاتر متمرکز شد/ از پیگیری مسایل صنفی تا شوخی با حواشی

علی بهرامی تهیه‌کننده برنامه «دیالوگ» رادیو نمایش درباره مسیر جدید مباحث این برنامه توضیح داد.

علی بهرامی تهیه‌کننده برنامه رادیویی «دیالوگ» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره آخرین تغییرات این برنامه گفت: خوشبختانه در این سال‌ها سعی کردیم که کلیت برنامه را چه از نظر فرم و چه از نظر محتوا حفظ کنیم و تلاشمان این بوده است که تغییری در برنامه نداشته باشیم اما از معدود تغییراتی که با آزمون و خطا به آن رسیدیم این است که در تمام سال‌های گذشته «دیالوگ» شاخه‌های متفاتی از هنر را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌داد که درحال حاضر با شروع فصل جدید از ابتدای سال، به طور ویژه به موضوع هنرهای نمایشی و تئاتر می‌پردازیم.

او افزود: ایوب آقاخانی نیز که به نوعی بنیانگذار این برنامه بودند همچنان به عنوان مجری- کارشناس «دیالوگ» در این برنامه حضور دارد.

این تهیه‌کننده بیان کرد: در فاز جدیدی رادیو نمایش تغییراتی در خود ایجاد کرn , دست به احیای دو برنامه از تولیدات قدیمی خود زد یکی از این دو برنامه «nیالوگ» بود. دلیل این اتفاق علاوه بر استقبال مردم از برنامه، از نظر من زنده نگه داشتن تاریخ رادیو نمایش نیز بود چراکه «دیالوگ» اولین برنامه زنده این شبکه رادیویی محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه حتی با وجود تعطیلی تئاتر در یک سال و نیم گذشته «دیالوگ» سعی کرده به راهکارهایی برای رسیدن به روندی کمک کننده برای هنرهای نمایشی بپردازد، عنوان کرد: سعی ما به عنوان یک رسانه در تمام این مدت این بوده است که به مسایل مختلف تئاتر بپردازیم و این هنر را دغدغه‌مند دنبال کنیم.

این تهیه‌کننده درباره چگونگی پرداختن به مشکلات اهالی تئاتر افزود: به صورت مشخص حمایت‌هایی که می‌شد برای این افراد در کرونا شکل بگیرد از موضوعات مهم برنامه بود، به عنوان مثال تئاتر ابتدا در گروه سوم مشاغل بود که با پیگیری وارد گروه دوم شد به این معنا که در شرایط نارنجی نیز می‌توانست به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین از دیگر مسایلی که در «دیالوگ» مطرح می‌شود مباحث صنفی اهالی تئاتر است و تازه‌ترین موضوعی که در این برنامه به آن پرداختیم بحث مطالبات اهالی تئاتر از دولت جدید و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به دلیل گستردگی موضوع در هفته جاری نیز به آن می‌پردازیم.

بهرامی در پایان درباره بخش‌های مختلف «دیالوگ» عنوان کرد: بخش اصلی برنامه «گفتگوی روز» نام دارد، در آیتم «با اجازه» با گویندگی سیداحمد قاضی زاده هاشمی با اظهارنظرهایی که در طول هفته بیان شده شوخی می‌کنیم و در بخش «در حاشیه» با گویندگی شقایق خاکی‌پور و میثم کریمی به رویدادهایی که در حوزه هنرهای نمایشی رخ دادند یا قرار است در آینده برگزار شوند، می‌پردازیم. همچنین در برنامه بخش سیال، «گزارش» را داریم که همیشگی نیست و اگر در حوزه تئاتر جریانی به وجود آید و گزارشی درباره آن تهیه کرده باشیم، آن را پخش می‌کنیم.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است