مو فرفری‌ها و دردسرهایشان/ برای دیدن مو فرفری‌ها به نمایشگاه «آن‌ها و موهایشان» بیایید

مهدی حسینی هنرمند عکاسی که نمایشگاه آثار او و فریدا صفاییان به نام «آن‌ها و موهایشان» این روزها در گالری شلمان برپا است، در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا درباره نحوه آشنایی با این گروه توضیح داد: من در پروژه‌ای مشغول به فعالیت بودم و در آنجا با گروه مو فرفری‌ها آشنا شدم و فهمیدم آن‌ها به طور خودجوش همدیگر را در شبکه‌های مجازی پیدا کرده‌اند و هر هفته دورهمی در فضاهای مختلف برگزار می‌کنند.

او درباره خلق اثر هنری درباره مو فرفری ها خاطرنشان کرد: من ابتدا فکر کردم که یک فیلم مستند از این گروه تهیه کنم و یک تا دو سال هم روی مستند کار کردم اما بعد آن را رها کردم و سراغ عکس رفتم.

این هنرمند عکاس با اشاره به اینکه مو فرفروی‌ها ۱۵ درصد جمعیت کل جهان را تشکیل داده‌اند و همچنین یک روز مخصوص به خود دارند، تصریح کرد: مسایلی مانند اینکه کنش مردم نسبت به آن‌ها در جامعه چیست؟ یا اینکه چطور از موهایشان نگهداری می‌کنند؟ هزینه نگهداری موهای فر چقدر است؟ و… مورد توجه من قرار گرفت حتی متوجه شدم که متاسفانه حتی برخی از آن‌ها به دلیل رفتار بدی که مردم نسبت به آن‌ها داشتند، موهاشان را کوتاه کرده‌اند.

حسینی افزود: از این مفاهیم برای عکاسی استفاده کردم و چون سوژه‌ها دختر و پسر بودند ارشاد اجازه چاپ برخی عکس‌ها را نداد و من تصمیم گرفتم این عکس‌ها را در یک نمایشگاه ارایه کنم‌.

او درباره علت برگزاری این نمایشگاه در شرایط حال حاضر کشور عنوان کرد: موضوع بیشتر آثاری که من به آن‌ها می‌پردازم درباره آسیب‌های اجتماعی است و با این وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران، اصول بهداشت روانی و جسمانی جامعه ما کاملا تخریب شده است، یعنی در پایین‌ترین حد استاندارد خود قرار داریم زیرا از هر طرف اخبار بدی از جمله تحریم اقتصادی، مرگ و میر ناشی از کرونا، اخبار کشورهای همسایه مانند افغانستان می‌شنویم و فکر کردم در این شرایط برپایی نمایشگاهی با این موضوع خوب باشد. مو یعنی حیات و کسی که به ظاهر و موهای خود رسیدگی می‌کند نشان می‌دهد که هنوز امیدی به زندگی دارد.

حسینی در پایان از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد و گفت ک: متاسفانه با وجود اینکه دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده بودم و پرتکل‌های بهداشتی را هم همه‌جا رعایت می‌کردم، چند روز پیش علایم ابتلا به ویروس کرونا در من ظاهر شد. تست هم دادم که مثبت شد و فکر کردم از نظر اخلاقی درست نیست که در نمایشگاه حضور داشته باشم. حتی برای چیدمان نمایشگاه هم خودم حاضر نشدم و از دوستان کمک گرفتم تا فضای نمایشگاه برای بازدید افراد سالم باقی بماند.

مایشگاه عکس مهدی حسینی و فریدا صفائیان به نام «آن‌ها و موهایشان» روز جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱ در گالری شلمان افتتاح شد و تا ۲۴ شهریور از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ شب در این گالری برپا است.

این نمایشگاه همه‌روزه در گالری شلمان واقع در تهران، میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ میزبان علاقه‌مندان است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/