جزییات طرح برگزاری کنسرت‌های آنلاین در تالار وحدت/ بلیت ارزان خواهد بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴
فاضل جمشیدی اعلام کرد:

جزییات طرح برگزاری کنسرت‌های آنلاین در تالار وحدت/ بلیت ارزان خواهد بود

فاضل جمشیدی از اجرای طرحی مبنی بر برگزاری کنسرت‌های آنلاین در تالار وحدت خبر داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، فاضل جمشیدی خواننده و پژوهشگر موسیقی سنتی ایرانی در روز ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ طرحی را با تاکید سیدمحمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد و حمایت مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی در شورای ارکستر موسیقی ملی ایران با حضور علی ترابی، فردین خلعتبری، علی اکبر قربانی، مانی جعفرزاده و در غیاب کامبیز روشن‌روان که هم‌اکنون در مسافرت است، مطرح کرده و این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جزییات این طرح اینگونه اعلام شده است: «هر هفته اجرای قطعه‌ای با یک خواننده ایرانی توسط ارکستر موسیقی ملی ایران به صورت زنده بر صحنه تالار وحدت مشابه اجرای زنده «سرود کتاب» که در شرایط کرونایی اوایل سال ۱۴۰۰ توسط کیوان ساکت و با همراهی ارکستر وزیری بدون تماشاگر اجرا شده بود.

اجرای حداکثر ۲ قطعه که شامل تصانیف و قطعات زیبا و خاطره‌انگیز قدیمی می‌شود توسط خوانندگان مختلف در آخر هر هفته روی صحنه تالار وحدت

مشاهده این اجراها تنها از طریق فروش بلیت ارزان قیمت و با استفاده از پلتفرم‌های موجود در سراسر ایران در روستاها و شهرهای دور و نزدیک قابل انجام و دستیابی است.»

بنابر پیش بینی جمشیدی، هدف اصلی اجرای این طرح با توجه به‌ پایین بودن هزینه خرید بلیت برای ورود به این کنسرت‌ها و امکان و دسترسی آسان برای همگان، بالا رفتن مشارکت و تعداد بازدیدکنندگان است. در بُعد اقتصادی چنانچه این هدف برآورده شود، هنرمندان، تالار و مخاطبان، رضایت و بهره‌مندی از این پروژه و قابلیت‌های فرهنگی و مدیریتی موجود در آن را در شرایط کرونایی فعلی خواهند داشت.

طراح این پروژه تاکید کرد: با توجه به زنده بودن این برنامه و به احتمال زیاد، گسترده شدن تدریجی و استقبال فراوان علاقه‌مندان موسیقی از آن، ضرورت حمایت جدی شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور اجازه اجرای زنده و اختصاص دادن پهنای باند مناسب و مجهز و همچنین وجود پلتفرم‎های لازم در خور این اجراها را مطالبه می‌کنیم و مسلما بهانه‌هایی چون مشکلات امنیتی به دلیل زنده بودن اجراها، بزرگترین آسیب را به این اقدام خواهد زد. این در حالی‌ست که ارکستر موسیقی ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران با وجود ساز و کارهای فراوان نظارتی و هنرمندان باتجربه، قابل اعتمادترین گروه موسیقی در کشور هستند و به لطف حق یکی از زیباترین اجراها و مفیدترین پروژه‌ها در حوزه اقتصاد هنر را رقم خواهند زد.

وی اعلام کرد: به تدریج این نوع اجراها با گروه‌های دیگر و ملودی‌های مطلوب و آشنای دیگر از سراسر ایران به درون خانواده‌های ایرانیان و حتی دورترین روستاها شنیده و دیده خواهد شد و مدال و نشان ملی بر این ارکستر برازندگی خود را بیشتر نشان خواهد داد.

مقرر شده تا روز دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ با هماهنگی شورای ارکستر موسیقی ملی ایران، بنیاد رودکی و شرکت فراگیر ققنوس جزییات بیشتر این طرح اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است