اعتبارات رشته‌های هنری ما متناسب با منابع انسانی حاضر در آن‌ها نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵
سید مجتبی حسینی در گفتگو با صبا:

اعتبارات رشته‌های هنری ما متناسب با منابع انسانی حاضر در آن‌ها نیست

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رویکرد راهبردی و حمایتی معاونت از رشته‌های هنری کشور گفت.

سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم «توسعه و افزایش سالن‌های نمایش مجموعه تالار محراب» روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور ماه در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا گفت: چیزی که در درجه اول اهمیت قرار دارد این است که معاونت هنری تلاش کند تا رویکردهای خود را بر اساس برنامه و راهبرد مشخص پیش ببرد. در طول چهار سال گذشته مطالعاتی در این زمینه انجام و حرکت به این سمت هم آغاز شده است. یکی از نشانه‌های این امر این است که سالن‌ها و ظرفیت‌های مختلف تئاتری که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی قرار دارد اهدافی را برای خود برنامه‌ریزی کردند و جهت‌دهی و نوع کارشان مشخص شده است.

او در ادامه درباره توسعه و افزایش ظرفیت تالار محراب تشریح کرد: مجموعه سالن‌هایی که امروز در مجموعه تالار محراب آغاز به‌ کار کردند و امیدواریم که بعد از اتمام ویروس کرونا با رونق بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهند، رویکردشان پرداختن به استعدادهای جوان است. دانشجویان، هنرجویان آموزشگاه‌های خصوصی و خودآموختگان هنر در واقع می‌توانند از ظرفیت این سالن‌های تالار محراب برای آغاز فعالیت‌های حرفه‌ای خود استفاده کنند. چنانچه در گذشته هم مجموعه‌هایی نظیر تالار محراب چه در اداره تئاتر و سالن‌های دیگر، میزبان هنرمندان نامدار و بزرگ تئاتر ایران در روزگار جوانی‌شان بوده است.

حسینی درباره رویکرد حمایتی معاونت هنری از هنرهای نمایشی ادامه داد: درواقع این تقسیم‌بندی وظایف در حوزه‌های مختلف به تکمیل این رویکرد حمایتی معاونت هنری از هنرهای نمایشی کمک می‌کند. تشکیل شورای حمایت در اداره کل هنرهای نمایشی، تخصیص بسته‌های حمایتی با نظر شورا، شفاف کردن گزارش‌های حمایت مالی؛  همه این‌ها یک سلسله برنامه از برنامه‌هایی است که در حوزه تئاتر درنظر گرفته بودیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های هنری ما هم باید با توجه به رشد منابع انسانی توسعه پیدا کنند، اظهار کرد: طبیعتا اعتبارات تخصیص یافته به هنرهای نمایشی متناسب با منابع انسانی این رشته هنری نبوده و نیست، کما اینکه اعتبارات حوزه هنرهای تجسمی و موسیقی هم متناسب با هنرمندان و حوزه‌های فعالیت آن‌ها نیست. ما در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رشد چشمگیر منابع انسانی مواجه بودیم اما نیاز دارد که باقی مواردی را که به رشد هنر ما کمک می‌کنند هم به همین پایه از رشد برسانیم.

این مدیر هنری در ادامه از تشکیل شورا برای برنامه‌ریزی رونق مجدد هنر بعد از اتمام ویروس کرونا خبر داد و گفت: بیش از شش ماه است که همکاران من در ادارات کل تخصصی در معاونت هنری شوراهایی ایجاد کرده و با انجمن‌ها، نهادهای صنفی، گروه‌ها و اساتید رشته‌های مختلف هنری جلسات منظمی تشکیل داده‌اند با این مضمون که پس از پایان کرونا چه سیاست‌هایی می‌تواند به رونق مجدد فعالیت‌های هنری کمک کند تا از سبد مصرف خانوار کم نشوند. بنابراین، موضوعی نیست که ما امروز به آن فکر کرده باشیم و یک پروسه شش ماهه دارد و برنامه‌هایی در اداره کل هنرهای نمایشی، موسیقی و تجسمی فراهم شده است که با افزایش واکسیناسیون عمومی و کاهش فراگیری ویروس کرونا یکی پس از دیگری پیگیری خواهند شد.

حسینی در پایان درباره پیگیری واکسیناسیون هنرمندان از طریق صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: پیگیری واکسیناسیون هنرمندان جزو وظایف جدی ما است و همچنین جزو موضوعات خاصی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار خود قرار داده است. با اهتمام او و تلاش همکاران من‌ در صندوق اعتباری هنر به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری از وزارت بهداشت، روزانه تماس‌ها و ارتباطاتی برقرار می‌کنند که بتوانند این فرایند را تسریع کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/299/513/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/683/755/500
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500