کرواسی فیلم «مالی» را به اسکار ۲۰۲۰ فرستاد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، کرواسی فیلم «مالی – Mali» به کارگردانی آنتونیو نوریک را به عنوان نماینده این کشور برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار 2020 برگزید.

«مالی» داستان فروشنده مواد مخدری به نام فرنکی است که به تازگی و پس از گذراندن 4 سال حبس از زندان آزاد شده است. پسر او یعنی مالی نوجوانیست که به تازگی دوران ابتدایی مدرسه را تمام کرده، آن هم در زمانی که مادرش مارتینا بر اثر ابتلا به سرطان در بیمارستان درگذشته است. حال فرنکی برای گرفتن حق حضانت پسرش از پدربزرگ مادر مالی، باید راهروهای پر پیچ و خم دادگاه را بپیماید.

«مالی» اولین بار در سال 2018 در  جشنواره فیلم «پولا – Pula» در کرواسی به نمایش درآمد و موفق شد جایزه بزرگ این فستیوال برای بهترین فیلم در بخش مسابقه ملی و همچنین جایزه جامعه منتقدان فیلم کرواسی را از آن خود کند. این فیلم آخرین بار در جشنواره فیلم سارایوو اکران شد و نمایش عمومی آن قرار است از 14 فوریه 2019 در کرواسی آغاز شود.

«مالی» نهمین فیلم بلند آنتونیو نوریک است. دیگر فیلم او با نام «میمون» نیز در سال 2009 به عنوان نماینده کشور کرواسی به آکادمی اسکار فرستاده شد.

تولیدات سینمای کرواسی از سال 1992 و بعد از استقلال این کشور به طور متناوب به بخش بهترین فیلم خارجی اسکار فرستاده می‌شوند اما این آثار تاکنون موفق به نامزدی در بخش بهترین فیلم خارجی مراسم اسکار نشده است.

نود و دومین دوره جوایز اسکار، روز 9 فوریه سال 2020 برگزار خواهد شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/