«استراحت بماند» روی آنتن شبکه مستند می‌رود | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸

«استراحت بماند» روی آنتن شبکه مستند می‌رود

مستند «استراحت بماند» ماجرای تاسیس کافه شهدا در شیراز را روایت کرده است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «استراحت بماند» به کارگردانی علی تک روستا و محصول شبکه مستند سیما سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود. تک روستا پیش از این مستند «برادرم نادعلی» را ساخته بود.

فیلم مستند «استراحت بماند» پرتره‌ای از سید غفار یکی از نیروهای جهادگر اهل شیراز است که فعالیت‌های او در کمک‌رسانی به محرومان، زندگی جالبی را برای او رقم زده که همین سبک زندگی به همراه اتفاقاتش سوژه فیلم مستند «استراحت بماند» شده است.

سید غفار با تاسیس یک هیات در شیراز که نامش کافه شهدا است، مشهور می‌شود. این هیات در ایام پایانی هر هفته مراسم‌هایی را بر مزار شهدا برپا و روز به روز تعداد شرکت‌کنندگان در آن افزایش پیدا می‌کند و اکنون یکی از مشهورترین محافل در شهر شیراز است. علاوه بر این سید غفار به همراه جمعی از دوستانش فعالیت‌های جهادی را در مناطق مختلف دنبال می‌کنند که این بخش نیز در مستند «استراحت بماند» مورد اشاره قرار گرفته است.

یکی از اتفاقات در زندگی این نیرو، شباهت ظاهری عجیب او به یکی از شهدای مشهور امر به معروف است. وقتی مادر این شهید، سید غفار را برای اولین بار می‌بیند احساس می‌کند که پسرش را دیده است. جزییات این اتفاق نیز در بخشی از مستند «استراحت بماند» به نمایش درآمده است.

فیلم مستند «استراحت بماند» امشب سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: علی تک روستا، تدوین: علی مومن اعلایی، مدیر تولید: علیرضا شعاعی، صداگذار: سعید بابایی، مجری طرح: مرکز فرهنگی میثاق و تولید شده در شبکه مستند سیما.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است