بارها جلوی نمایش «منشی مخصوص من» گرفته شد/ مذاکره با ساترا برای اکران آنلاین | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵
صالح دلدم در گفتگو با صبا:

بارها جلوی نمایش «منشی مخصوص من» گرفته شد/ مذاکره با ساترا برای اکران آنلاین

کارگردان و تهیه‌کننده «منشی مخصوص من» در مذاکرات با ساترا برای اکران آنلاین این فیلم خبر داد.

صالح دلدم تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «منشی مخصوص من» که قرار بود سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه و هم‌زمان با عید فطر در پلتفرم آپرا به اکران آنلاین درآید اما این اتفاق نیفتاد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره علت این مساله گفت: «منشی مخصوص من» محصول سال ۱۳۹۴ است که مجوز نمایش آن را بارها دریافت کردیم اما هر بار به طریقی جلوی نمایشش گرفته می‌شد و درحال حاضر نیز مشغول مذاکره با ساترا هستیم تا از آن طریق بتوانیم فیلم‌مان را اکران کنیم.

او ادامه داد: قرار بود «منشی مخصوص من» نوروز ۱۴۰۰ بعد از چندین سال توقیف به صورت آنلاین اکران شود اما به دلیل درگیری‌های ساترا و وزارت فرهنگ و ارشاد بر سر مجوز نمایش فیلم‌ها، این مساله به تعویق افتاد. پس از اینکه مجوز نمایش این فیلم را برای اکران آنلاین عید فطر دریافت کردیم، محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی به دلیل بیماری چند روز به مرخصی استعلاجی رفت و یکی از کارکنان او به دستور یکی از تهیه‌کنندگان سینما که در شورای صنفی نمایش هم حضور دارد، جلوی نمایش فیلم را در آن زمان گرفت.

دلدم درباره سرنوشت نهایی این فیلم بیان کرد: بعد از مدت‌ها دوباره مجوز نمایش فیلم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد اما ساترا اعلام کرد که باید مجوز نمایش فیلم‌هایی که می‌خواهند به اکران آنلاین دربیاورند صادر کند به همین دلیل درحال مذاکره با ساترا هستیم.

کارگردان فیلم «تاجر ونیزی» تصریح کرد: مثل این می‌ماند که سینما ارث پدری چند تهیه‌کننده است و آن‌ها باید جلوی فیلم‌های همکاران‌شان را بگیرند. جوانان با چه تضمینی می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند؟

میزان فروش فیلم، هزینه تبلیغات آن را هم درنمی‌آورد

این تهیه‌کننده در جواب این سوال که چرا فیلم را به اکران پرده‌ای درنیاورده است، خاطرنشان کرد: مجوز نمایش را خیلی دیر صادر کردند پس از آن هم به دوران کرونا برخوردیم. اگر بخواهیم فیلمی را در دوران کرونا به اکران پرده‌ای در بیاوریم، میزان فروش فیلم، هزینه تبلیغات آن را هم درنمی‌آورد. تاریخ ساخت این فیلم‌ هم سال‌ها گذشته است و نمی‌شود بیشتر از این، آن را نگه داشت.

او درباره داستان فیلم عنوان کرد: «منشی مخصوص من» فیلمی کمدی- اجتماعی است که نقد تلخی به شکاف طبقاتی، فقر و مشکل ازدواج جوان‌ها دار و به شرکت‌هایی اشاره دارد که به اسم گرفتن منشی فعالیت‌های خارج از عرف انجام می‌دهند. این فیلم، داستان اخلاقی دارد و نمی‌دانم علت توقیف آن چه بوده است.

دلدم در پاسخ به اینکه چرا لوگوی مثبت ۱۸ سال روی پوستر فیلم خورده است، اظهار کرد: «منشی مخصوص من» مساله خاصی ندارد اما چون ممکن است افراد در سنین پایین توانایی درک آن را نداشته باشند و مسائل اجتماعی آن برای‌شان ملموس نباشد برای افراد بالای ۱۸ سال مناسب‌تر است.

دلدم در پایان درباره علت اکران فیلم در پلتفرم آپرا خاطرنشان کرد: باندبازی و مافیای اکرانی که این روزها گریبان سینما را گرفته به شبکه نمایش خانگی هم رسوخ پیدا کرده است یعنی شما هزینه سنگینی را برای نمایش فیلم انجام می‌دهید و درنهایت هم متضرر می‌شوید. صورت حساب‌های پلتفرم آپرا مشخص است پس تصمیم گرفتیم به آن‌ها اعتماد کنیم.

در خلاصه داستان «منشی مخصوص من» آمده است: «بزرگ‌زاده تاجر متمولی است که شب عید به هر بهانه‌ای با همسرش به مسافرت نمی‌رود تا با هر کسی می‌خواهد عید را بگذراند غافل از اینکه ورود پسری به نام صالح و قرارش با منشی بزرگ‌زاده همه چیز را به‌هم می‌ریزد…»

حسام نواب صفوی، سیروس گرجستانی، ساناز سماواتی، الیزابت امینی، مجید شهریاری، شهرام تیموریان، هاوار قاسمی، صالح دلدم، سپیده ذاکری، سیاوش قاسمی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است