علت ازدواج نکردن علامه حکیمی چه بود/ گاهی از دست کسی کاری برنمی‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲

علت ازدواج نکردن علامه حکیمی چه بود/ گاهی از دست کسی کاری برنمی‌آید

برادرزاده محمدرضا حکیمی درباره علت اینکه چرا او در طول زندگی هرگز ازدواج نکرد، توضیح داد.

به گزارش صبا، امیرمهدی حکیمی برادرزاده زنده‌یاد علامه محمدرضا حکیمی که ۳۱ مرداد ماه دار فانی را وداع گفت، در یادداشتی که در صفحه این نویسنده و اندیشمند دینی منتشر کرد درباره علت ازدواج نکردن او توضیح داد.

متن این یاداشت به شرح زیر است:

«امیرمهدی حکیمی برادرزاده علامه محمدرضا حکیمی: من تعبیر خود ایشان را در این زمینه عرض می‌کنم که می‌گفتند «تجرّد من اختیاری نبود»، و حق هم همین است. ایشان در دوره‌های مختلفی از حیات‌شان قصد ازدواج داشته‌اند اما در هر دوره‌ای به مشکلاتی برمی‌خورند که منتج به نتیجه نمی‌شود.

فکر می‌کنم حدودا ۵۰ سال‌شان بود که نزدیک یک سال موارد زیادی خواستگاری رفتند، سخت‌گیری هم نمی‌کردند، اما هربار به‌دلیلی نشد. یکی از آقایان اهل معرفت و سلوک به ایشان پیغام داده بود که «قسمت شما نیست که در این دنیا ازدواج کنید!»، ایشان می‌گفتند «این‌گونه نیست که این‌همه من، همه را به روایات پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) دعوت کنم اما خودم به آن‌ها توجهی نداشته باشم و بخواهم سنّت ازدواج را نادیده بگیرم؛ این تجرد بر من تحمیل شده و جبر شرایط این‌طور اقتضا کرده است.»، در واقع ایشان اهل سخت‌گیری هم نبودند اما بعضی مواقع قرار نیست امری اتفاق بیفتد و از دست کسی هم کاری ساخته نیست.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است