بیش از ۳۳۸ قسمت سریال جدید با موضوع انقلاب و دفاع مقدس تولید می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
علی دارابی خبر داد:

بیش از ۳۳۸ قسمت سریال جدید با موضوع انقلاب و دفاع مقدس تولید می‌شود

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت که بیش از 338 قسمت سریال جدید و ده‌ها اثر دیگر در قالب های مختلف برای معرفی سرداران شهید و چهره ‎های انقلابی در حال تولید است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، نشست مشترک بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما، صبح امروز ۱۵ شهریور ماه برگزار شد. در این نشست مدیران کل مراکز استانی صدا و سیما و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانسی حضور داشتند.

علی دارابی معاون امور استان‌ها در این نشست با بیان اینکه در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب، گفتمان‌های گوناگونی همچون سازندگی، اصلاحات، مهر و عدالت، اعتدال و دولت مردمی را شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: در این بین گفتمان دفاع مقدس است که پایان‌ناپذیر، بی بدیل و همچنان کارآمد نشان می دهد زیرا بر پایه‌هایی همچون دنیاگریزی، آخرت‌گرایی، خداباوری، شجاعت، شهادت‌طلبی، تقدم منافع جمعی بر فردی و دشمن‌ستیزی استوار است و به دیگر سخن، مولفه‌هایی فراتر از سایر گفتمان‌ها دارد، زیرا ترکیبی از آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی و تلفیقی از دفاع و خدمت است.
او افزود: هر چند پرداختن به دفاع مقدس در همه روزهای سال ضروری است اما لازم است در مناسبت‌هایی همچون هفته گرامیداشت دفاع مقدس، بیشتر و متمرکزتر از همیشه به این مساله بپردازیم.
معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه انتظار از صدا و سیما این است که برنامه‌هایی با موضوع دفاع مقدس را بر اساس شناخت مخاطب، نیازها و پاسخگویی به شبهات تولید و پخش کند، گفت: مخاطب جوان اصلی‌ترین جامعه آماری ماست، اکثریت این جامعه نسل سوم و چهارم هستند و ما باید برای آن‌ها برنامه‌سازی به سبک دیگری انجام دهیم.
او تصریح کرد: برنامه‌‌سازی در همه ساختارها همچون موسیقی، نمایش، مستند، رادیو و فضای مجازی ضروری است به همین دلیل در مناسبت‌ها، یک مدیر پروژه‌ داریم و از ۶ ماه قبل از فرا رسیدن آن مناسبت، جلسات کاری متعددی برگزار و برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.
معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از ضروری‌ترین امور در برنامه‌سازی رسانه‌ای در حوزه دفاع مقدس است و بر این اساس باید دبیرخانه‌ای مشترک توسط صدا و سیما و این بنیاد شکل بگیرد تا منشور و سند راهبردی مبتنی بر ۲ مساله اساسی یعنی راهبردها و راهکارهای برنامه‌سازی تنظیم شود.

دارابی با اشاره به تولید ۳۳۸ قسمت سریال جدید با موضوع دفاع مقدس طی پنج سال گذشته در سیمای مراکز گفت: سریال‌های «راز ناتمام»، «سنجرخان»، «بارش تند»، «ستاره درخشان»، «ابوذر زمان»، «رضا و مرضیه»، «به سوی اروند»، «سوخته دل»، «ققنوس» و ده‌ها اثر در معرفی سرداران شهید و چهره‎‌های انقلابی در حال تولیداند.

قدردانی از تولید بیش از ۱۲ هزار برنامه با موضوع دفاع مقدس در صداوسیما مراکز استانی

بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: صدا و سیما جزو دستگاه‌های پیشگام در بیان هنرمندانه ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس است و تلاش مراکز استانی در تهیه و پوشش برنامه‌های هفته دفاع مقدس اقدامی بزرگ و تاثیرگذار در سطح ملی و منطقه‌ای است.
او با قدردانی از تولید بیش از ۱۲ هزار برنامه در مراکز استانی صداوسیما نقش رسانه ملی را در برنامه‌سازی درباره دفاع مقدس بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: سال گذشته صدا و سیما در همه عرصه‌ها بسیار موفق ظاهر شد و مراکز استانی هم در این زمینه پیشتاز بودند.

کارگر بیان کرد: دبیرخانه ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در هماهنگی کامل با رسانه ملی و شبکه‌های استانی خواهد بود.

پیشتازی مراکز استانی در تولید برنامه‌های دفاع مقدس

در ادامه این نشست محمدمهدی رحمتی رییس بسیج رسانه ملی هم با اعلام اینکه کتاب «تنها گریه کن» که خاطرات مادر شهیدی از قم است به زودی توسط بسیج رسانه ملی منتشر می‌شود، گفت: سریال های «کلبه‌ای در مه» و «شرایط خاص» و فیلم تلویزیونی «اینجا خانه من است» و کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» هم از تولیدات بسیج رسانه ملی است.
او با بیان اینکه بسیج رسانه ملی در حوزه مستند، زندگینامه‌های کوتاه شهدا را آماده کرده است، اظهار کرد: امروز بیشترین فعالان عرصه انقلاب در حوزه مستند فعالیت دارند.
رحمتی با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان برنامه «دورت بگردم ایران» با موضوع راهیان نور دومین برنامه پرمخاطب حوزه کودک شده است، بیان کرد: برنامه «دور افتخار» با حضور بزرگ‌ترهای دفاع مقدس و «خرمشهر تا قدس» و ساخت ۱۵ عنوان نماهنگ نیز در دستور کار قرار دارد.
همچنین علی اصغرجعفری مدیرعامل موزه انقلاب و دفاع مقدس و دبیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس هم ضمن تشریح برخی از ویژگی‌های برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بیشترین حجم برنامه‌های حوزه دفاع مقدس در سال گذشته مربوط به معاونت امور استان‌ها بوده است.
او افزود: در سال گذشته در استان‌ها شاهد همکاری گسترده این معاونت و مراکز با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ادارات کل استانی بوده‌ایم به طوری که علاوه بر هزار و ۲۷۲ عنوان خبر مکتوب، گزارش خبری تلویزیونی و عکس خبری در اخبار استان‌ها، ۳۲ مرکز استانی در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۳ برنامه را با مدت زمان تقریبی ۱۴۲ هزار و ۶۸۴ دقیقه با محوریت دفاع مقدس تولید و پخش کرده‌اند.
۱۵۷ قسمت سریال با موضوع دفاع مقدس طی ۵ سال در استان‌ها تولید شده است
سید عباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌ها هم در گزارشی با اشاره به تولیدات سیمای مرکز استان ها در پنج سال گذشته تشریح کرد: از سال ۹۵ تا امروز با راهبرد‌های علی دارابی معاون امور استان‌ها، نگاه ویژه‌ای به مفاخر انقلاب، مقاومت و دفاع مقدس شده است که حاصل آن تولید بیش از هزار عنوان مجموعه تلویزیونی شامل سریال، تله فیلم، مستند و انیمیشن در حوزه انقلاب و دفاع مقدس بوده است.

او اظهار کرد: در حوزه مستند، استان‌ها ظرفیت بی نظیری دارند، در این پنج سال ۴۰۶ عنوان مستند در دستور ساخت قرار گرفته است که ۳۱۶  مستند تولید و پخش شده و بقیه مستند‌ها در مرحله پیش تولید هستند. در حوزه پویانمایی هم ۱۲ عنوان انیمیشن تک قسمتی یا سریالی تولید شد و یک فیلم سینمایی در حال تولید است.

رونمایی از ۴ اثر رسانه‌ای معاونت امور استان‌ها

بخش پایانی نشست، رونمایی از چهاراثر رسانه‌ای تولید معاونت امور استان‌ها بود.
این تولیدات در قالب سه اثر مکتوب شامل کتاب «انتخابات ۱۴۰۰ » تشریح اقدامات معاونت امور استان ها در برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شورا و خبرگان رهبری، «کتاب مدیران» معرفی  اجمالی مدیران ۴ دهه معاونت امور استان‌ها به عنوان سند و مکتوب تاریخی در معرفی میران رسانه ملی و، کتاب گزارش پنج ساله معاونت امور استان ها با هدف انتقال تجربه به آیندگان و همچنین مجموعه تولیدات مرکز سیمای استان‌ها در حوزه انقلاب و دفاع مقدس هستند.
دارابی معاون امور استان‌ها در حاشیه این رونمایی با تاکید بر توجه به رسالت سازمانی حوزه‌های مختلف در تهیه پیوست مکتوب از اقدامات مهم رسانه‌ای، این آثار را گامی در راستای انتقال تجربه و آموزش همکاران در سراسر کشور دانست و گفت: باید متناسب با بیانیه گام دوم، برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی تلاش کنیم که یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه، بکارگیری و نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس در لایه‌های مختلف جامعه است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است