«نمور» از ۱۰ مهرماه کلید می‌خورد/ آمادگی برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۳
سید یاسر جعفری در گفتگو با صبا:

«نمور» از ۱۰ مهرماه کلید می‌خورد/ آمادگی برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی

سید یاسر جعفری از کلید زدن فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داود بیدل از 10 مهرماه در شمال کشور خبر داد.

سید یاسر جعفری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داود بیدل که اولین تجربه تهیه‌کنندگی سینما را با آن تجربه می‌کند در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره آخرین وضعیت این فیلم گفت: ۲۱ تیرماه پروانه ساخت این فیلم صادر شده است و در حال حاضر مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کنیم، برنامه‌ریزی ما این است که ۱۰ مهرماه امسال در شمال کشور فیلم را کلید بزنیم.

او درباره داستان فیلم بیان کرد: داستان «نمور» درباره خانواده‌ای است که پس از مدت‌ها به بهانه فوت شوهرِ خواهرشان به منطقه‌ای از شمال که محل تولدشان است، می‌روند و اتفاقی می‌افتد که آغاز‌کننده قصه فیلم است.

جعفری که اولین تجربه تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی را با «نمور» تجربه می‌کند درباره علت قبول تهیه‌کنندگی این فیلم تاکید کرد: «نمور» قصه درخشانی دارد و نزدیک به سه ماه از بازنویسی آن می‌گذرد، یک فیلم هنری‌ست و تم جشنواره‌ای داخلی و خارجی دارد که علاقه من هم به این نوع فیلم است.

این فیلمساز با اشاره به اینکه برای انتخاب بازیگران فیلم «نمور» درحال مذاکره است، عنوان کرد: بازیگران این فیلم ترکیبی از بازیگران چهره و دو بازیگری است که برای اولین بار به سینما معرفی می‌کنیم، یکی از آن‌ها بازیگر تئاتر و دیگری هنرجوی یکی از آموزشگاه‌ها است. به نظر من معرفی بازیگران جدید از جمله فعالیت‌هایی‌ست که هر تهیه‌کننده‌ای باید انجام دهد چراکه به شهرت آن‌ها کمک می‌کند و در قیمت دیگر بازیگران تاثیر می‌گذارد.

او ادامه داد: «نمور» هفت بازیگر اصلی و چند بازیگر فرعی دارد و به عنوان فیلمی پر بازیگر شناخته می‌شود. بسیاری از سکانس‌ها در فضای باز فیلمبرداری می‌شوند و ما هم تمام تلاش خود را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهیم.

بازیگر «شبگرد» درباره اولین حضور این فیلم خاطرنشان کرد: «نمور» را برای حضور در چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده می‌کنیم. به نظر من این فیلم از جمله فیلم‌هایی‌ست که مخاطبان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

به گفته این تهیه‌کننده، تاکنون همکاری فرشاد گل‌سفیدی به عنوان فیلمبردار، امین جهانی طراح صحنه، محبوبه سلطانی طراح لباس و امید گلزاده طراح گریم با پروژه «نمور» قطعی شده است.

جعفری درباره سختی کار تهیه‌کنندگی با توجه به شرایط موجود اظهار کرد: سخت نیست بلکه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد بدین صورت که باید حساب همه چیز را در ذهن‌تان داشته باشید، ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی نیز هزینه‌های مضاعفی را به پروژه‌ها وارد کرده است. از طرف دیگر فروش فیلم‌ها دچار مشکل است و تولید فیلم‌ها را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کرده است. به نظر من می‌شود با محاسبه‌های دقیق به سود هم رسید.

این تهیه‌کننده در پایان خاطرنشان کرد: فیلم کاملا با بودجه شخصی و به صورت مستقل ساخته می‌شود و امیدواریم که در جشنواره ملی فیلم فجر دیده شود تا بتواند اکران موفقی را پشت سر بگذارد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است