۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان مجموع فروش نهمین مزایده آنلاین آرتیبیشن شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸
ارشاد علی عسگری به صبا گفت:

۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان مجموع فروش نهمین مزایده آنلاین آرتیبیشن شد

مدیر نهمین دوره مزایده آنلاین آرتیبیشن از مجموع فروش 1 میلیارد و 577 میلیون تومانی و چکش خوردن 24 اثر هنری در این دوره خبر داد.

ارشاد علی‌عسگری مدیر نهمین دوره مزایده آنلاین گالری آرتیبیشن در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا درباره آثار این دوره از مزایده آرتیبیشن گفت: ۳۳ اثر از هنرمندان مدرن و معاصر پیشکسوت و هنرمندان جوان و پیشرو در این دوره از مزایده حضور داشتند. در واقع هدف از برگزاری این مزایده‌ها بیشتر اقتصادی است و برای مجموعه‌داران و خریدان هنر جذابیت زیادی دارند.

او ادامه داد: ما معمولا قیمت پایه مزایده را پایین می‌گذاریم تا علاقه‌مندان بیشتری در آن شرکت کنند و قیمت واقعی در زمان مزایده مشخص می‌شود.

مدیر نهمین دوره مزایده آنلاین گالری آرتیبیشن خاطرنشان کرد: نهمین دوره مزایده آنلاین آرتیبیشن ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه برگزار شد و در مجموع مبلغ ۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان به فروش رسید و ۲۴ اثر چکش خورد. نمایشگاه بازید از آثار هم از ۵ شهریور ماه در گالری آرتیبیشن برپا بود.

او درباره گران‌ قیمت‌ترین اثر این دوره از مزایده عنوان کرد: اثری از جلال شباهنگی با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان به عنوان گران‌ترین اثر این دوره چکش خورد و در رتبه دوم اثر برنز پرویز تناولی با قیمت ۱۵۵ میلیون تومان فروخته شد.

علی‌عسگری اظهار کرد: ما همواره سعی داریم در انتخاب آثار، کیفت آن‌ها، نحوه برگزاری مزایده و نمایشگاه رشد داشته باشیم، اما اتفاق متفاوتی در این دوره از مزایده با دوره‌های قبل رخ نداد.

او در پایان درباره دهمین دوره مزایده آنلاین آرتیبیشن بیان کرد: دور دهم مزایده آرتیبیشن به آثار قهوه‌خانه‌ای اختصاص دارد و ممکن است از نظر موضوع و ساختار کمی با دوره‌های قبل متفاوت‌تر باشد.

در این دوره از مزایده ۳۳ اثر از هنرمندان مدرن و معاصری همچون محمد احصایی، عبدی اسبقی، مرتضی اسدی، سمیرا اسکندرفر، فرح اصولی، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی‌جاه، پرویز تناولی، گارنیک درهاکوپیان، مصطفی دشتی، حسن روح‌الامین، هادی روشن‌ضمیر، حسین زنده‌رودی، سهراب سپهری، جلال شباهنگی، علی‌اکبر صادقی، محمد فاسونکی، ابراهیم فرجی، عباس کیارستمی، علی گلستانه، فریده لاشایی، مهرداد محبعلی، اردشیر محصص، نصرت‌الله مسلمیان، سیاوش مظلومی‌پور، منوچهر معتبر، مهدی نبوی، علی ندایی، منوچهر نیازی، رضا یحیایی و محسن وزیری‌مقدم حضور داشتند که از بین آن‌ها ۲۴ اثر به فروش رسید.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است