وصف دلدادگی حبیب ابن مظاهر به امام حسین (ع) | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴

وصف دلدادگی حبیب ابن مظاهر به امام حسین (ع)

رمان کوتاه «از دیار حبیب» نوشته سید مهدی شجاعی از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ بیستم رسید.

به گزارش صبا، چاپ بیستم رمان کوتاه «از دیار حبیب» نوشته سید مهدی شجاعی در ۷۲ صفحه رقعی از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار کتاب رسید.

 «از دیار حبیب» رمانی‌ست کوتاه که گوشه‌هایی از زندگی حبیب ابن مظاهر، یار سالخورده اما حسین(ع) را به تصویر می کشد. البته قسمت اعظم این کتاب به شهادت حبیب در کربلا اختصاص دارد و وصف عشق و شیدایی او به امام زمانش.
داستان از زاویه دید دانای کل روایت می شود و به ۱۰ بخش تقسیم شده است. داستان از جایی آغاز می شود که حبیب بن مظاهر و میثم تمار در ملاقاتی، مقابل چشم عده ای از مردم، هر یک از عاقبت کار آن دیگری و چگونگی شهادتش خبر می دهند و از هم جدا می شوند.
در بخشی از متن این کتاب می خوانیم: «جان در قفس تن حبیب، بی تابی می کند. حبیب، به حال خود نیست. انگار رخت پیری را کنده است، در چشمه عشق، وضوی ارادت گرفته است و یکباره جوان شده است. جوانی که خویش را به تمامی از یاد برده است و لجام دل به دست عشق سپرده است. هیچ کس حبیب را تا کنون به این حال ندیده است، گاهی آن می کشد، گاهی نگاهی به خیام حرم می اندازد، گاهی به افق چشم می دوزد، گاهی خود را در نگاه معشوق گم می کند، گاهی می گرید و گاهی می خندد.»
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است