اضافه شدن یک بخش به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶

اضافه شدن یک بخش به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

بخش مسابقه طرح، ایده‎‌‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، عبید رستمی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد: در راستای حمایت، پرداختن و اهمیت دادن به طرح و ایده به عنوان نقطه شروع در اجراهای بیرونی و دیگرگونه های اجرایی و همچنین توجه کردن به هنرمندان تئاتر خیابانی در فرایند رسیدن به اجراهای فاخر و ماندگار از تمرین‌‌نگاری طرح و ایده اولیه، بخش مسابقه طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به سایر بخش‌های جشنواره اضافه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و دبیر جشنواره پانزدهم افزود: این بخش برای کمک و گسترش به ادبیات نمایشی دیگرگونه‌های اجرایی و هنرهای اجرایی بینارشته‌ای، به جشنواره اضافه شده است و امیدوارم این بخش با استقبال هنرمندان شاخص و نیز چهره‌های جوان و دست به قلم مواجه شده و سبب ارتقای ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی گونه‌های مختلف تئاتر خیابانی شود.

دبیر جشنواره در پایان اشاره کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۱۰ مهرماه سال‌جاری در نظر گرفته شده است و در مراسم اختتامیه نیز به برگزیده‌های این بخش جوایز اهدا می‌شود. همچنین در نظر است که با همکاری انتشارات نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی مجموعه آثار برگزیده این بخش و طرح و ایده‌های برتر و برگزیده دوره‌های قبل به صورت کتاب چاپ شود.

او در ادامع از فراخوان بخش مسابقه طرح، ایده‎‌‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر است.

فراخوان سراسری مسابقه طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در نظر دارد برای شناسایی، تقویت، ترویج و همچنین معرفی استعدادهای تازه در حوزه تئاتر خیابانی و گسترش دیگرگونه های اجرایی مانند تئاتر محیطی، تئاتر شورایی، تئاتر کاربردی و هنرهای اجرایی بینارشته‌ای و …، مسابقه سراسری طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی را برای فضاهای بیرونی برگزار کند.

 اهداف:

۱- پرداختن به اهمیت طرح و ایده به عنوان نقطه شروع در اجراهای بیرونی و دیگرگونه‌های اجرایی

۲- کشف مسیرهای جدید و راه‌های تازه برای پیوند ادبیات و اجراهای بیرونی و دیگرگونه‌های اجرایی

۳- پرداختن به اهمیت فرایند نگارش طرح و ایده منجر به اجرا

۴- تمرین‌نگاری و توجه دادن هنرمندان تئاتر بیرونی و دیگرگونه‌های اجرایی در فرایند رسیدن به طرح و ایده اولیه

موضوع مسابقه آزاد است و اولویت اصلی در شکل ارایه طرح و ایده خواهد بود.

شرایط و مقررات شرکت در مسابقه

پذیرش آثار در نمایشنامه‌نویسی با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، تنوع و نوآوری بستگی دارد.

طرح و ایده یا نمایشنامه‌هایی که تاکنون در هیچ مسابقه و جشنواره‌ای شرکت نکرده و به چاپ نرسیده باشند، در این مسابقه پذیرفته می‌شوند.

هر هنرمند می‌تواند با اریهه‌ حداکثر سه اثر، متقاضی شرکت در این بخش از جشنواره باشد.

چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته شده اثبات شود، دبیرخانه‌ جشنواره، اثر مورد نظر را از بخش رقابت حذف می‌کند.

جوایز:

آثار برگزیده‌ هیات داوران این بخش درآیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی و جوایز به شرح ذیل اهدا خواهدشد:

رتبه اول شامل: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳۵ ریال جایزه نقدی

رتبه دوم شامل: لوح تقدیر و مبلغ  ۰۰۰/۰۰۰/۲۵ ریال جایزه نقدی

رتبه سوم شامل: لوح تقدیر و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵ ریال جایزه نقدی

١۵ اثر برگزیده به تشخیص هیات داوران برای انتشار معرفی و به چاپ خواهد رسید.

 مدارک مورد نیاز:

۳ نسخه از هر عنوان نمایشنامه در قالب فایلPDF

یک قطعه عکس از نمایشنامه نویس به صورت فایل JPEG

خلاصه سوابق او در فایل Word

ایمیل ارسال آثار:  mariwan.festival@gmail.com

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با نشانی دبیرخانه دایمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به نشانی کردستان، مریوان، بلوار امام خمینی (ره)، مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دایمی جـشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان-کد پستی: ۶۶۷۱۷۴۳۱۷۳  و یا با شماره تلفن: ٠٨٧٣۴۵٩٣۶٢۵- ٠٨٧٣۴۵٩۴۵۶٧ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است