داوری اولیه آثار بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره قصه‌گویی کانون انجام شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۶

داوری اولیه آثار بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره قصه‌گویی کانون انجام شد

مسئول کمیته‌ قصه‌های ۹۰ ثانیه از پایش اولیه آثار ارسال شده به دبیرخانه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صادق کیانی‌مقدم مسئول کمیته‌ قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای درباره بازبینی آثار این بخش عوان کرد: ۳۴۴۰ قصه ۹۰ ثانیه‌ای با حضور ۱۰ داور از ۹ استان کشور بازبینی اولیه شد.

او ادامه داد: از میان این آثار، ۱۳۲۱ قصه به مرحله نیمه نهایی رسید که این قصه‌ها از سوی سه نفر از داوران به صورت متمرکز و حضوری قضاوت می‌شود. در ادامه تعدادی از این آثار انتخاب و به مرحله نهایی داوری می‌رود که هم‌زمان با آیین پایانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در شب یلدا نفرات برگزیده اعلام خواهد شد.

کیانی‌مقدم خاطرنشان کرد: تلاش شده است مرحله‌ پایش با حضور کارشناسان و قصه‌گویانی که سابقه‌ حضور در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی قصه‌گویی دارند، انجام شود. هیات انتخاب اولیه علاوه بر کارشناسان، از قصه‌گویان برتر در دوره‌های گذشته نیز تشکیل شده است.

مسئول کمیته قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بیان اینکه در حال حاضر کشور درگیر بیماری کرونا و محدودیت‌های خاصی است، گفت: پیش‌بینی می‌شد این بخش خیلی مورد استقبال قرار نگیرد اما با وجود همه این مشکلات و شرایط کنونی، استقبال قابل توجهی نسبت به این بخش صورت گرفته است.

کیانی‌مقدم عنوان کرد: ۳۱ استان کشور در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای با موضوع «قصه‌ زندگی من»، «من و کرونا»، «شهدای هسته‌ای»، «مدافع حرم و رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس» و «بخش آزاد» شرکت‌کننده داشته است و از این بین استان‌های خراسان رضوی، گیلان و گلستان بیشترین آثار را به خود اختصاص داده‌اند.

او در پایان اظهار کرد: تلاش می‌شود تا مرحله دوم انتخاب آثار در نیمه دوم شهریور ماه انجام شود.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است