دایره‌المعارف اساطیر و آیین‌های باستانی جهان به جلد هفتم رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۲
از مجموعه 16 جلدی؛

دایره‌المعارف اساطیر و آیین‌های باستانی جهان به جلد هفتم رسید

دایره المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان تألیف غلامرضا معصومی به جلد هفتم رسید.

غلامرضا معصومی نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره روند تدوین «دایره المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان» گفت: تدوین جلد ششم از مجموعه کتاب های «اساطیر و آیین های باستانی جهان» به پایان رسیده و در نوبت انتشار قرار گرفته است و در حال حاضر مشغول تدوین جلد هفتم از این مجموعه کتاب ها هستیم.

معصومی درباره تعداد جلدهای این دایره المعارف بیان کرد: هر جلد از  این مجموعه حدوداً بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ صفحه مصور را شامل می شود و  پیش بینی ما این است که این دایره المعارف ۱۶ جلدی باشد.

به گفته وی، این اثر از جمله کتاب های مرجع در این زمینه به شمار می رود و ترتیب مدخل ها بر اساس حروف الفبا و تلفظ صحیح آن ها بر اساس الفبای صوتی ویژه دایره المعارف آورده شده است. همچنین همه اساطیر و آیین های باستانی جهان به تفصیل در این مجموعه ارایه شده که رابطه تمدن کشورهای باستان را از نظر آیین ها و اساطیر روشن می کند. ویژگی دیگر این کتاب استفاده از تصاویر مرتبط با مطالب است. همچنین برای فهم و درک بیشتر خواننده، توضیحات اسامی خاص اساطیری و شهرها و اماکن باستانی موجود در متن هر مدخل به صورت الفبایی در فرهنگ اصطلاحات پایان هر جلد آورده شده است.

اولین جلد از «دایره المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان» در دی ماه سال ۱۳۸۷ و جلد دوم آن نیز در سال ۱۳۹۱ از سوی انتشارات «سوره مهر» حوزه هنری منتشر شد و تاکنون چهار جلد از این مجموعه به انتشار رسیده است.

«دایره المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان» نتیجه نیم قرن تلاش علمی غلامرضا معصومی است. این نویسنده و پژوهشگر از سال ۱۳۳۷ کار گردآوری اطلاعات این دایره المعارف را آغاز کرد و بیش از سه میلیون فیش گردآوری کرد و به همراه یک تیم پژوهشی ۱۵ نفره در مدت زمان سه سال این پژوهش ها ادامه یافت. اطلاعات این مجموعه کتاب ها از بیش از دو هزار منبع فارسی و ۱۳۰۰ منبع لاتین فیش برداری شده است.
انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است