انتشار مجموعه داستان «خداحافظ دلدادگی» از شیرزاد حسن/ برای خودم زنده‏‌ام یا تو؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۹
معرفی کتاب؛

انتشار مجموعه داستان «خداحافظ دلدادگی» از شیرزاد حسن/ برای خودم زنده‏‌ام یا تو؟

مجموعه داستان «خداحافظ دلدادگی» نوشته شیرزاد حسن با ترجمه مریوان حلبچه‌ای به همت نشر ثالث به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، مجموعه داستان «خداحافظ دلدادگی» نوشته شیرزاد حسن با ترجمه مریوان حلبچه‌ای به همت نشر ثالث منتشر شد.

این مجموعه داستانی شامل پانزده داستان کوتاه نوشته شیرزاد حسن یکی از داستان‏‌نویسان معاصر کُرد است. ازجمله آثار این نویسنده می‌توان به می‌توان به «تنهایی»، «گل سیاه»، «حصار و سگ‌های پدرم»، «محله مترسک‌ها»، «پهندشت غزالانِ کُشته شده»، «مِه بر فراز»، «پروانه‌های پیر شامگاهان»، «عنکبوت و زنی اَلکَن»، «زنی بر فراز مناره»، «واپسین شب هُبوط عیسی»، «چوبدستی‌های موطن» و «واپسین زمزمه‌های من» اشاره کرد.

شیرزاد حسن در آثار خود با تکیه بر آرای فروید به موضوع پدرسالاری می‎‌پردازد و این عنصر در بسیاری از داستان‌های او تکرار می‌شوند. از نظر این نویسنده پدر نشانه کابوس بزرگ قدرت است که همچون سایه از انسان جدا نمی‌‎شود؛ قدرتی که خشونت پدر را نشان می‌‎دهد.

در قسمتی از متن مجموعه داستان «خداحافظ دلدادگی» می‌خوانیم: «من برای خودم زنده‏‌ام یا تو؟ آیا مالک تن خودم هستم؟ چشم و دهان و لب و دست و پا و گوش و زبان و آنها برای من زنده‌‏اند یا من برای آن‌‏ها؟ با همه وجودم، با تمام اعضای بدنم دوستت دارم. خب بدون این وجود، بیرون از این تن چه هستم؟ چرا به ‏جای من به چشمانم نگاه می‏‌کنی؟ چرا به ‏جای تو به چشمانت نگاه می‏‌کنم؟ چرا باید خودم نتوانم چشمان خودم را ببینم؟ با دست خودم دست‏‌هایم را لمس کنم؟ با زبانم همه‏‌چیز را بچشم در حالی‏ که زبانم نتواند خودش را بچشد؟ برای خودم زنده‏‌ام یا به ‏خاطر تو؟»

مجموعه داستان «خداحافظ دلدادگی» در نوبت چاپ اول در ۱۵۳ صفحه با قیمت ۳۸۵۰۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است