مشغول نگارش فیلمنامه‌ای اجتماعی هستم/ یک سوال از رییس آینده سازمان سینمایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
محمدرضا لطفی در گفتگو با صبا:

مشغول نگارش فیلمنامه‌ای اجتماعی هستم/ یک سوال از رییس آینده سازمان سینمایی

محمدرضا لطفی درباره دلایل اکران نشدن فیلم سینمایی «تعارض» و تازه‌ترین فعالیت‌های خود سخن گفت.

محمدرضا لطفی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «تعارض» با نام سابق «ریست» محصول سال ۱۳۹۸ که در سی‌ و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت ولی تا امروز اکران نشده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا با بیان اینکه تصمیم نهایی زمان اکران این فیلم برعهده سید امیر سیدزاده تهیه کننده خواهد بود، توضیح داد: تا این لحظه تصمیمی برای اکران آنلاین این فیلم گرفته نشده است و با توجه به اینکه قشر عظیمی از مردم در شرایط کنونی به سینما نمی‌روند، منتظریم که فضای سینما کمی بهتر و روند واکسیناسیون طی شود و شرایط کرونا بهبود یابد.

او در پاسخ به این پرسش که این روزها مشغول چه فعالیت‌هایی است، گفت: هم‌اکنون مشغول نگارش فیلمنامه‌ای بلند هستم که دارای موضوعی اجتماعی‌ست و شرایط تولید به نسبت راحتی دارد. شاکله اصلی آن تقریبا آماده است اما هنوز دورنمای مشخصی از تولید آن در ذهنم شکل نگرفته است.

کارگردان فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» تاکید کرد: در حال حاضر همگی در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌بریم و این بلاتکلفی نه تنها در سینما بلکه در همه عرصه‌های هنری حکمفرماست. اگر از این شرایط خارج شویم بهتر می‌توانیم برای کارهای آینده تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنیم.

این نویسنده و کارگردان در پایان درباره وضعیت سینماها و اکران فیلم‌ها در دوران کرونا خاطرنشان کرد: به زعم من یکی از مهم‌ترین کارهایی که رییس آینده سازمان سینمایی کشور می‌تواند انجام دهد این است که به درستی شفاف کند قرار است در آینده، سینمایی وجود داشته باشد یا اینکه همه باید به اکران آنلاین روی آورند. بدیهی‌ست که اگر فیلم سینمایی «دینامیت» را استثنا قرار دهیم عملا ۲ سال است که فیلم ها اکران نمی‌شوند و آن‌هایی هم که اکران شده‌اند اکثرا فروش گیشه ناموفقی داشته‌ و طی این مدت فیلم‌ها فقط روی هم انباشته شده‌اند و هیچ برنامه مشخصی برای روند اکران فیلم‌ها وجود نداشته است.

دنا خواج‌زاده

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است