منیژه حکمت از توقیف فیلم «۱۹» خبر داد/ مدیران دولت روحانی و ترس از دست دادن میزهایشان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۱

منیژه حکمت از توقیف فیلم «۱۹» خبر داد/ مدیران دولت روحانی و ترس از دست دادن میزهایشان

کارگردان فیلم سینمایی «19» در شبکه اجتماعی خود از توقیف و سانسور این فیلم 80 دقیقه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، چندی پیش خبری مبنی بر پایان ساخت فیلم سینمایی «۱۹» به کارگردانی منیژه حکمت و تهیه‌کنندگی او و مهشید آهنگرانی منتشر شد.

این فیلم که در سکوت خبری جلوی دوربین رفته و ساخته شده بود، با پایان مراحل فنی برای صدور پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارایه شده بود و حال منیژه حکمت کارگردان این اثر در اتاق خبر پارتی کلاب هاوس از حذف ۴۰ دقیقه از این فیلم ۸۰ دقیقه‌ای خبر داد و گفت: «از فیلم ۸۰ دقیقه‌ای «نوزده»، ۴۰ دقیقه حذف شد! اگر این روند ادامه پیدا کند، به عنوان فیلمساز مستقل، دیگر نه پروانه ساخت خواهم گرفت و نه پروانه نمایش. این فیلم درباره کروناست و ۹ ماه پیش به ارشاد ارسال شد.»

او همچنین با انتشار متنی در فضای مجازی خود در این باره نوشت: «سانسور را نمی‌پذیرم و خبر توقیف را اعلام می‌کنم، مدیران فرهنگی دولت روحانی، از ترس از دست دادن میزهای‌شان فرار رو به جلو می‌کنید، این نیز می‌گذرد.»

«۱۹» از تولیدات مستقل و کم‌هزینه سینمای ایران است که بعد از ساخت «بندر بند» جلوی دوربین رفته است.

در خلاصه این فیلم آمده است: «میترا، زنی ۵۷ ساله نقاش و مجرد، دچار کووید ۱۹ شده است و به کما رفته است. در چند لحظه پیش از مرگ، ناخودآگاهش به همه جا سفر می‌کند.»

پانته آ پناهی ها، بزرگمهر حسین پور، کتایون امیرابراهیمی، جمشید آهنگرانی فراهانی، پریسا نعمتی مقدم، مهدی نعمتی مقدم، نوید سجادی حسینی، فاطمه فراهانی، اعظم رنگرزان، نارتا سجادی حسینی، نیلا عالمی، برزو آزاد در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است