حذف «تهران تو» کذب است/ هیچ برنامه‌ای به دلیل انتقاد حذف نمی‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹
سرپرست روابط عمومی معاونت صدا به صبا گفت:

حذف «تهران تو» کذب است/ هیچ برنامه‌ای به دلیل انتقاد حذف نمی‌شود

سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی معاونت صدا درباره فرضیه حذف برنامه «تهران تو» از کنداکتور رادیو تهران به دلیل رویکرد انتقادی آن توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، روز گذشته یازدهم شهریورماه اخباری مبنی بر پخش نشدن یکی از برنامه‌های رادیو تهران با عنوان «تهران تو» منتشر شد که علت آن رویکرد انتقادی برنامه نسبت عملکردهای سیاسی، اقتصلدی و… دولت عنوان شده بود. همچنین رسانه های غیررسمی اعلام کردند به دلیل این رویکرد انتقادی از ادامه پخش این برنامه جلوگیری شده و «تهران تو» از کنداکتور رادیو تهران حذف شده است.

برای پیگیری این موضوع و مشخص شدن صحت این فرضیه با سیداحمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی معاونت صدا صحبت کردیم و او در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار صبا گفت: سیاست فعلی معاونت صدا بر پویایی برنامه‌های رادیو است به این معنی که برنامه‌هایی که در کنداکتور شبکه‌های رادیویی قرار دارند باید دایما در تغییر باشند و آنتن شبکه‌ای نباید به صورت ثابت در دست یک برنامه خاص باشد به همین دلیل برای رسیدن به این فضای گردشی از پیش از شروع برنامه مدت زمانی را برای حضور آن روی آنتن رادیو در نظر گرفته می‌شود.

او افزود: «تهران تو» نیز از این قاعده مستثنی نبود و زمان شروع آن قرار بر این شد آنتن رادیو تهران نزدیک به یک سال در اختیار فصل اول این برنامه قرار گیرد.

سرپرست روابط عمومی معاونت صدا درباره برنامه رادیویی «تهران تو» بیان کرد: رسالت این برنامه بیان انتقادهای مردم نسبت به عملکرد سیستم‌های دولتی، متذکر شدن کمبودها و کاستی‌ها بود و درنهایت انتظاراتی که مردم از سیستم‌های دولتی دارند. این برنامه به صورت زنده هر روز عصر آنتن رادیو تهران را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در اختیار داشت و مردم در تماس‌هایی که با برنامه داشتند انتقادها و انتظارهای خود را عنوان می‌کردند.

او ادامه داد: با توجه به مدت زمانی که برای پخش این برنامه در نظر گرفته شده بود و قسمت‌های پایانی آن هم‌زمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم در کشور بود، با نظر مدیر شبکه رادیویی تهران این برنامه کمی بیشتر از قسمت‌های برنامه‌ریزی شده ادامه پیدا کرد تا بتواند انتظارهای مردم از دولت جدید را به گوش آن‌ها برساند چراکه دولت سیزدهم باید سر کار بیاید و کمی فعالیت آن‌ها بگذرد تا بتوان نسبت به آن نقد و بررسی داشت، بنابراین پخش برنامه با توجه به عبور از تعداد قسمت مشخص شده برای آن به پایان رسید تا پس از گذشت چند ماه با شروع سال جدید سری جدید این برنامه نیز دوباره به آنتن رادیو تهران بازگردد و به رصد عملکرد شش تا هشت ماهه دولت جدید بپردازد.

صدر با اشاره به اینکه وظیفه رسانه انعکاس اخبار و اطلاعات است و در رسانه ملی انتظارهای مردم نیز در کنار این وظیفه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: رادیو به عنوان رسانه‌ای که خود را به عنوان زبان مردم معرفی می‌کند به شکل ویژه‌ای در این جایگاه قرار دارد و به عنوان یک رسانه گرم، سهل‌الوصول و مردمی خود را زبان گویای مردم می‌داند.

حذف این برنامه را به شدت تکذیب می‌کنم

او افزود: رادیو در کنار اطلاع‌رسانی انتظارها و خواسته‌های مردم را نیز انعکاس می‌دهد و اصالت خود را هیچگاه فراموش نمی‌کند. این اطمینان را می‌دهم که هیچ برنامه‌ای در رادیو به دلیل رویکرد انتقادی و زبان تند از روی آنتن برداشته نمی‌شود و هیچ مجری و گوینده‌ای نیز به دلیل انعکاس خواسته‌های مردم از برنامه‌ای حذف نمی‌شود. معاونت صدا هیچگاه از سرمایه‌های خود که اول از همه اعتماد مردم و در جایگاه بعد نیروهای کارآمد و اندیشه‌های پویا است از دست نمی‌دهد به همین حذف این برنامه را به شدت تکذیب می‌کنم.

سرپرست روابط عمومی معاونت صدا درباره علت به وجود آمدن فرضیه حذف «تهران تو» از کنداکتور رادیو تهران بیان کرد: تقریبا یک هفته پیش خبری از سوی یک فرد رسانه‌ای مبنی بر توبیخ و حذف یکی از مجریان رادیو به علت یک گفتگوی انتقادی که با یکی از مسئولان در برنامه داشته است، منتشر شد. این درحالی است که روال برنامه‌ها در رادیو به این صورت است که یک برنامه ممکن است چند مجری داشته باشد و این مجری‌ها به صورت گردشی اجرای برنامه را به عهده بگیرند و درباره اکثر برنامه‌های رادیویی این گردش به شکل هفتگی است و مجری‌ها هفته‌ای یک بار اجرای برنامه را در دست دارند.

این شکل اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها به نوعی یک شیطنت است

او افزود: نکته‌ای که در این موضوع به آن توجه نشد همین موضوع گردشی بودن اجرای گویندگان بود. این شکل اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها به نوعی یک شیطنت و اشتباه رسانه‌ای است که افراد با انتشار این اخبار و چنین شایعاتی آن هم به این گونه تنها به فکر دیده شدن خود هستند.

صدر در پایان تاکید کرد: زمانی که بحث از سواد رسانه‌ای می‌شود اولین افرادی که باید علم کافی را نسبت این موضوع داشته باشند افراد حاضر در رسانه هستند و یکی از مصداق‌های سواد رسانه‌ای این است که وقتی با خبری از این دست اخبار مواجه می‌شویم از صحت آن مطمئن شویم و با اتکا به یک پست توییتری و یا یک خبر تلگرامی به گسترش آن دامن نزد. اطلاع از صحت این اخبار نیز از طریق تماسی با روابط عمومی معاونت صدا به راحتی محقق می‌شود.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000