علی قمصری در کنار سه‌تار نوازان «راز» / «تار ایرانی» به یزد رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱

علی قمصری در کنار سه‌تار نوازان «راز» / «تار ایرانی» به یزد رفت

علی قمصری در سی‌وپنجمین گام از پروژه‌ «تار ایرانی» در کنار گروه سه‌تارنوازان «راز» در باغ دولت آباد یزد اجرا کرد.

به گزارش صبا، علی قمصری در سی‌وپنجمین گام از پروژه‌ «تار ایرانی» ویدیویی از اجرایش منتشر کرد که به همنوازی او و گروه سه‌تارنوازان «راز» اختصاص دارد.

پروژه «تار ایرانی» به همت و ایده‌ علی قمصری و با محوریت تارنوازی، طراحی و در حال اجرا است. قمصری در این پروژه به استان‌ها و شهرهای مختلف کشورمان سفر می‌کند و در هر شهر به تارنوازی می‌پردازد و حاصل هر کدام از این سفرها و اجراها به شکل تصویری ضبط و منتشر می‌شود.

قمصری در قالب پروژه «تار ایرانی» تا کنون به شهرهایی مانند قزوین، تهران، شیراز، تبریز، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خرم‌آباد، بروجرد، سنندج، صحنه، کنگاور، قوچان، گرگان، خوزستان، تربت‌جام، شهرکرد، مشهد، نیشابور، توس، بجنورد، بهشهر و مهاباد سفر کرده است.

تازه‌ترین اثری که از پروژه‌ «تار ایرانی» منتشر شده مربوط به اجرای علی قمصری در یزد است. قمصری به باغ دولت‌آباد یزد رفته است تا یکی از آثارش با عنوان «نازک آرای» را با تار و کوارتت سه‌تار ضبط کند. در این اجرا گروه سه‌تارنوازان «راز» به سرپرستی علی امیدی، قمصری را همراهی می‌کنند.

علی قمصری درباره این اجرا که در باغ دولت‌آباد یزد ضبط شده، نوشته است: «تار ایرانی در یزد به همدم دیرینه‌ تاریخی‌اش، سه تار آمیخت.

یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان شهره است. به دلیل اقلیم گرم و خشکش، در طول تاریخ اهالی یزد با تلاش و کوشش، پیوندی ناگسستنی داشته‌اند. اگر وارد خانه‌ای در یزد شوید، با معماری و فرهنگی به شدت شخصی و دیسیپلینی متفاوت و لذت بخش مواجه می‌شوید. یزد، شهری سنتی است اما سنت با معنای زیبایش و نه آهنگ متعارف جزم اندیشی، رنگی با اصالت روی شهر پاشیده است. حضور من در یزد با ایام سوگواری محرم هم زمان شد و این مساله نه تنها جلوی ضبط ما را نگرفت، بلکه در سطح شهر توانستند تجمع سوگواران را به زیبایی کنترل کنند و این هوشمندی و مدیریت زیبای جمعی را نشان می‌داد. یزد، مهم‌ترین مرکز زرتشتی‌ها را به خود اختصاص داده و آیین‌های باستانی توانسته در آرامش به زیست خود ادامه دهد.
یزد، شهری بی‌ادعا و کم‌هیاهو و عمیق است که برای ورود به عمق زیبایی‌هایش باید صبور و جستجوگر بود. یزد را بسیار دوست دارم و خوشحالم که موزیسین‌هایش برخلاف بعضی شهرها همبستگی و همدلی قابل توجهی دارند.
همراهی با این گروه سه تار نواز به سرپرستی علی امیدی مهربان، برایم بسیار لذت بخش بود.
تشکر فراوان از مصباح که در پالایش و میکس این اثر معجزه‌ای تازه کرد که بیش از پیش بتوانم به همراهی اش ببالم.»

علی امیدی، احسان توکل، ریحانه بهروز و احسان امامی اعضای گروه سه‌تار نوازان «راز» بودند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است