شناسایی اولویت‌های آموزشی کاربران کتابخانه‌های عمومی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳

شناسایی اولویت‌های آموزشی کاربران کتابخانه‌های عمومی

طرح پژوهشی «طراحی دوره های آموزشی برای کاربران کتابخانه‌های عمومی ایران» با شناسایی ۱۵ اولویت آموزشی کاربران، توسط گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز به انجام رسید.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، طرح پژوهشی «طراحی دوره های آموزشی برای کاربران کتابخانه‌های عمومی ایران» با شناسایی ۱۵ اولویت آموزشی کاربران، توسط گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز به انجام رسید.

در این طرح که با مطالعه جامعه آماری ۷۷۵ نفری از اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور صورت گرفت، ۱۵ موضوع مهارت‌های زندگی، ارتقای سلامت روان، مهارت‌های یادگیری و مطالعه، مهارت های ارتباطی زوجین، سواد رسانه‌ای، ارتقای سلامت جسمانی، مهارت استفاده از اینترنت، سواد اطلاعات، عکاسی با دوربین و کسب و کار اینترنتی، فرزندپروری، تایپ با نرم افزار word ، مهارت‌های کارآفرینی، آشنایی با پاورپوینت و رزومه نویسی شغلی به عنوان اولویت اعلام شد.

به دنبال اتمام این پژوهش، دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه ها از طراحی و تدوین دوره آموزشی کوتاه مدت برای کاربران، مبتنی بر روش طراحی آموزش سیستمی و سازنده‌گرایی، خبر داد که به زودی برای اجرا در کتابخانه‌های عمومی ابلاغ می‌شود.

طرح پژوهشی «طراحی دوره های آموزشی برای کاربران کتابخانه‌های عمومی ایران» توسط کیومرث تقی‌پور با همکاری هاشم عطاپور، از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز، اجرا شد و ناظر آن نیز هاشم فردانش، استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است