اجرای «درخت شیشه‌ای آلما» از ۱۱ شهریور آغاز می‌شود/ داستانی معماگونه با الهام از درخت‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۹
فرید قادرپناه در گفتگو با صبا:

اجرای «درخت شیشه‌ای آلما» از ۱۱ شهریور آغاز می‌شود/ داستانی معماگونه با الهام از درخت‌ها

کارگردان «درخت شیشه‌ای آلما» از آغاز اجرای این نمایش از پنجشنبه 11 شهریورماه ساعت هشت شب در عمارت نوفل لوشاتو خبر داد.

فرید قادرپناه کارگردان «درخت شیشه‌ای آلما» در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا با اشاره به شروع اجرای این نمایش از پنجشنبه ۱۱ شهریورماه ساعت هشت شب در سالن جدید عمارت نوفل لوشاتو درباره داستان این اثر گفت: داستان حالت معماگونه‌ای دارد که نمی‌توانم درباره آن زیاد توضیح دهم اما قصه اصلی درباره زن و شوهری است که بر اثر یک اتفاق تحولاتی در زندگی‌شان رخ می‌دهد و ماجرا از آنجا آغاز می‌شود. البته باید گفت همه نمایش‌هایی که تا به حال روی صحنه برده‌ایم به صورت معماگونه بوده است.

کارگردان نمایش «ریگولیتو» درباره ایده این نمایش اظهار کرد: سالن جدید عمارت نوفل لوشاتو در یک عمارت جدید است، فکر می‌کنم این عمارت ۱۰ درخت دارد که حین ساخت از بین نرفته‌اند و به حیات‌شان ادامه می‌دهند حتی ۲ تا از درخت‌ها در سالن نمایش هستند. ایده اصلی نمایش از این درخت‌ها شکل گرفت و خیلی دوست داشتم که متن عاشقانه‌ای درباره آن‌ها بنویسم که متاسفانه باز هم به سمت و سوی معماگونه‌ رفت.

او درباره علت اجرای این نمایش باتوجه به شرایط کرونا بیان کرد: ما الان سراغ اجرای این نمایش نرفته‌ایم بلکه قرار بود فروردین‌ماه روی صحنه برویم اما به دلیل شرایط ویروس کرونا تصمیم بر آن شد که شهریورماه نسبت به اجرای آن اقدام کنیم تا شرایط سخت این ویروس نیز کاهش پیدا کرده باشد و همگی واکسینه شده باشیم اما متاسفانه مخالف این مساله پیش آمد و به اوج شیوع ویروس کرونا رسیدیم. درنهایت باتوجه به اینکه وضعیت این ویروس نامشخص است و نمی‌توان درباره آن پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد، نتوانستیم دوباره اجرای نمایش را عقب بیندازیم.

قادرپناه درباره پیش‌بینی استقبال از این نمایش باتوجه به شرایط کرونا خاطرنشان کرد: به نظر من اگر سه یا چهار روز از اجرای نمایش بگذرد، مخاطب حتی در دوران کرونا نیز به دیدن آن تحریک می‌شود. انتظار من این است که خود مخاطبان برای تماشای این نمایش تبلیغ کنند. شاید قرار باشد آشتی دولت و تئاتر بر سر این اجرا اتفاق بیفتد و مسئولان متوجه شوند که مخاطبان تئاتر را دنبال می‌کنند و مساله مهمی‌ست.

این کارگردان در پایان مطرح کرد: پس از پایان اجرای نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» تمرین‌ برای اجرای نمایش‌های «سیرکو» و «بیست و هیچ» را آغاز خواهیم کرد.

کاوه مرحمتی، آذین نظری، آیدین بهاری، کامیار دریاکناری، سحر خرم‌نژاد بازیگران «درخت شیشه‌ای آلما» هستند.

ماهان صادقی دستیار کارگردان، علی سیبی دستیار تولید، آوا فیاض مدیر تبلیغات و روابط‌عمومی عوامل این پروژه هستند.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000