آثار هنر و تجربه در ترازوی گیشه هفتگی/ «بوتاکس» پرفروش‌ترین شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۵
صبا گزارش می‌دهد؛

آثار هنر و تجربه در ترازوی گیشه هفتگی/ «بوتاکس» پرفروش‌ترین شد

فیلم «بوتاکس»، مستند «آیدین» و فیلم «آبجی» پرفروش‌ترین آثار هنر و تجربه در یک هفته گذشته بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، بر اساس مجموع فروش فیلم‌های در حال اکران در هفته گذشته (۳۰ مرداد تا ۵ شهریور ۱۴۰۰) که دیروز شنبه ۶ شهریورماه از سوی کانال اطلاع‌رسانی سمفا منتشر شد، در این بازه زمانی ۱۱ فیلم توسط موسسه هنر و تجربه سینمای ایرانیان به نمایش درآمده که فروشی معادل ۷ میلیون و ۷۴۶ هزار تومانی داشته است.

از این آثار، ۵ فیلم داستانی بلند، ۵ فیلم مستند بلند و یک بسته شامل ۷ فیلم کوتاه است. در ادامه فروش و تعداد مخاطبان این آثار در گیشه هفته گذشته سینمای ایران بررسی شده است.

فیلم سینمایی «بوتاکس» ساخته کاوه مظاهری پرفروش‌ترین فیلم هنر و تجربه در این بازه زمانی است که طی یک هفته، در ۵۰ سانس، ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بلیت فروخته است. این فیلم تاکنون به فروش ۲۳ میلیون و ۱۲۴ هزار تومانی رسیده است.

مستند سینمایی «آیدین» به کارگردانی اشکان مهریار با پنج سانس نمایش، ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار تومان فروش داشته تا در رتبه دوم پرفروش‌ترین آثار هنر و تجربه در این هفته قرار بگیرد. این فیلم هفته نخست نمایش خود را گذرانده است. نکته جالب اینکه این فیلم تازه چند روزی است به اکران آمده است.

سومین فیلم پرفروش هنر و تجربه در هفته گذشته، «آبجی» ساخته مرجان اشرفی‌زاده بوده است که با نمایش در ۱۸ سانس، گیشه یک میلیون و ۲۴۷ هزار تومانی را به دست آورده است. این فیلم تاکنون ۲۹ میلیون و ۴۶۹ هزار تومان را از گیشه به دست آورده است.

رتبه چهارم متعلق به فیلم سینمایی «پسر» به کارگردانی نوشین معراجی است که با ۱۱ سانس نمایش در گروه هنر و تجربه، ۴۵۹ هزار تومان فروخته است. مجموع گیشه این فیلم تاکنون به رقم ۸ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان رسیده است.

در رتبه سوم فیلم سینمایی «پیرمردها نمی‌میرند» اثر رضا جمالی قرار دارد که با نمایش در دو سانس، ۱۷۰ هزار تومان گیشه داشته است. مجموع فروش این فیلم تاکنون ۲۶ میلیون و ۱۱۳ هزار تومان است. این فیلم کمدی از ابتدای اکران خود با استقبال خوبی مواجه شده است.

بسته اکران فیلم‌های کوتاه «هفت» شامل ۷ فیلم کوتاه داستانی، با فروش ۷۴ هزار تومانی در دو سانس نمایش، در رتبه ششم آثار هنر و تجربه از نظر فروش در هفته گذشته قرار گرفته است. این مجموعه فیلم، تاکنون ۳ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان فروخته است. کارگردانان این ۷ فیلم، علی جوان، علی تصدیقی، مهدی برجیان، محسن نجفی مهری، امیرمهدی صادقی و مریم حیدری دانایی، فریار حسینی و شهرام مسلخی هستند.

مستند «خط باریک قرمز» ساخته فرزاد خوشدست نیز با ۲ سانس نمایش، در این هفته ۶۰ هزار تومان فروش داشته که رقم فروش کل آن را به ۲۵ میلیون و ۲۱۹ هزار تومان رسانده است. این فیلم در رتبه هفتم فیلم‌های هنر و تجربه از نظر فروش در هفته گذشته، قرار گرفته است. نکته قابل اعتنا اینکه این فیلم با اینکه یک سال است روی پرده سینماهاست ولی همچنان مخاطبان برای تماشای آن به سینما می‌روند. نسخه سریالی این مستند نیز در حال پخش از شبکه مستند است.

رتبه ۸ و ۹ فهرست آثار هنر و تجربه بر اساس فروش در هفته گذشته، به دو مستند سینمایی «رنج زیر پوست» ساخته محسن جعفری راد که از ۵ شهریور اکرانش آغاز شده و «فوق ماراتن» اثر سعید کشاورز اختصاص دارد که در هفته نخست اکران خود، هرکدام در یک سانس نمایش، به ترتیب ۵۴ و ۳۶ هزار تومان بلیت فروخته‌اند.

مستند سینمایی «کودتای ۵۳» به کارگردانی تقی امیرانی با فروش ۳۰ هزار تومانی در یک سانس نمایش، دهمین فیلم از نظر فروش در فهرست فیلم‌های هنر و تجربه در هفته گذشته است. مجموع فروش این فیلم مستند تاکنون به ۸ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان رسیده است. این فیلم همزمان در اکران آنلاین هنروتجربه نیز هست و با این حال مخاطبان برای تماشای آن به سینما نیز رفته‌اند.

در رتبه یازدهم و انتهایی آثار به‌نمایش‌درآمده هنر و تجربه در هفته گذشته، فیلم سینمایی «سوم آذرشهر» اثر کامبیز صفاری قرار دارد که با یک سانس نمایش، ۲۵ هزار تومان فروخته است. این فیلم تا این هفته ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان از گیشه کسب کرده است.

این آمارها در حالی اعلام شده است که بیشتر آثار یک یا دو سانس در طول هفته سهم اکران داشته اند.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است