دو جایزه جهانی برای کاریکاتوریست ایرانی/ برای دریافت جوایز با مشکل مواجهیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

دو جایزه جهانی برای کاریکاتوریست ایرانی/ برای دریافت جوایز با مشکل مواجهیم

علیرضا پاکدل درباره دریافت دو حایزه از جشنواره‌های ضدجنگ صربستان و کاروسوی ایتالیا توضیح داد.

علیرضا پاکدل کارتونیستی که به تازگی موفق به دریافت دو جایزه خارجی از کشورهای صربستان و ایتالیا شده است در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا درباره جشنواره «ضدجنگ» صربستان توضیح داد: جشنواره «ضدجنگ» به بهانه حادثه جنگ صربستان با آلمان در جنگ جهانی دوم برگزار می‌شود. من چند کاریکاتور برای این جشنواره فرستادم که یکی از آن‌ها برنده جایزه نیز شد. در این جشنواره هر جایزه‌ به نام یکی از شهرهای درگیر جنگ صربستان نام‌گذاری شده بود و من جایزه شهر بیلسکو-بیالا را دریافت کردم.

او تشریح کرد: این کاریکاتور درباره ۲ گروه است که می‌خواهند با هم بجنگند اما وقتی به دریا می‌رسند سعی می‌کنند در مدت زمان صلح کنار دریا تفریح کنند. گویا در زمان بحبوحه جنگ استراحتی به خود داده‌اند و در زمان صلح از شرایط موجود لذت می‌برند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: علاوه بر من، ۲ هنرمند دیگر هم از ایران جایزه گرفتند و سیدمسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست ایرانی هم رییس بخش داوران این جشنواره بود.

پاکدل در بخش دیگری از گفتگو درباره جشنواره انریکه کاروسو ایتالیا عنوان کرد: جشنواره دوم به مناسبت صدمین سالگرد درگذشت انریکه کاروسو خواننده اپرای ایتالیایی برگزار شد.

او با بیان اینکه هم در بخش کارتون مطبوعاتی و هم کاریکاتور چهره فعالیت می‌کند، درباره تفاوت کاریکاتور این جشنواره با آثار قبلی خود گفت: کاری که برای این جشنواره آماده کردم از چند جهت نسبت به آثار قبلی من منحصربفرد است زیرا کاریکاتورهای چهره من به صورت یک‌چشم کار می‌شوند اما در این اثر سعی کردم علاوه بر یک چشم، تعدادی از دیگر عناصر چهره را نیز حذف کنم.

این کارتونیست افزود: من تنها ایرانی‌ای بودم که همراه با یک هنرمند یونانی به صورت مشترک جایزه اول جشنواره ایتالیایی انریکه کاروسو را دریافت کردیم. این دو جایزه در فاصله یک روز برای من اتفاق افتاد و از این بابت برای من جذاب بود.

پاکدل در پایان درباره مشکل دریافت جوایز خود به دلیل تحریم بانکی ایران اظهار کرد: ما هنرمندان در جشنواره‌های بین‌المللی موفق به دریافت جایزه می‌شویم اما به دلیل تحریم بانکی ایران هنگام دریافت جوایز با مشکل مواجه هستیم و نمی‌توانیم شماره حساب ارزی به این جشنواره‌ها بدهیم.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است