جدیدترین خبر از بازگشایی سالن‌های تئاتر و واکسیناسیون/ تکلیف ۸ شهریور مشخص می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۲
صبا گزارش می‌دهد؛

جدیدترین خبر از بازگشایی سالن‌های تئاتر و واکسیناسیون/ تکلیف ۸ شهریور مشخص می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی تاکید کرد تکلیف بازگشایی سالن های تئاتر دوشنبه 8 شهریور مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، روز گذشته پنجشنبه چهارم شهریورماه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارتخانه مربوطه وارد شد و رسما کار خود را آغاز کرد.

او اولویت‌های خود در شروع دوره کاری‌اش را حمایت از اصحاب فرهنگ برای جبران زیان‌های ناشی از ویروس کرونا دانست و اعلام کرد که روند واکسیناسیون اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را که پیش از این آغاز شده بود، ادامه خواهد داد.

اسماعیلی همچنین اعلام کرد که تلاش دارد با پایین آمدن شیوع ویروس کرونا نسبت به بازگشایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری باحفظ پروتکل‌های بهداشتی اقدام کند تا فضای فرهنگی کشور به حالت عادی بازگردد.

به نظر می‌رسد باتوجه به صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی شاهد بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر که با ورود موج پنجم کرونا در موج تعطیلی فرو رفته‌اند، خواهیم بود گرچه هنوز معاون هنری این وزیر و مدیرکل هنرهای نمایشی جدید معرفی نشده‌اند و نام یا پیشنهادی برای این سمت ها به گوش نمی‌رسد.

انتظار می‌رود محمدمهدی اسماعیلی به عنوان وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی که وارث زیان‌های و خسارت‌های کرونا بر پیکره فرهنگ و هنر کشور است، معاونان هنری خود را با تدابیر لازم انتخاب کند تا به زودی شاهد برون‌رفت از مشکلات موجود باشیم.

قادر آشنا: برای بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر منتظر اعلام وزارتخانه هستیم

همچنین قادر آشنا مدیرکل فعلی هنرهای نمایشی در گفتگوی امروز خود با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا روز دوشنبه هشت شهریورماه را موعد خبررسانی برای بازگشایی سالن‌های دولتی دانست و گفت: برای بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر منتظر اعلام وزارتخانه هستیم که دوشنبه هشتم شهریورماه مشخص خواهد شد.

او همچنین در پایان درباره واکسیناسیون اهالی تئاتر اعلام کرد: کسانی که پیش از این به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمده‌اند در نوبت واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند.

هم‌زمان با شروع پیک پنجم ویروس کرونا از روز شنبه ۱۱ تیرماه در کشور و با اعلام غیررسمی قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی، فعالیت‌ تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر از یکشنبه ۱۲ تیرماه در تهران و شهرستان‌ها تعطیل و بلیت فروشی‌ها متوقف شد.

پس از مدتی سالن‌های خصوصی بدون اطلاع‌رسانی فعالیت خود را از سر گرفتند اما سالن‌های دولتی همچنان منتظر اعلام ستاد مقابله با کرونا برای بازگشایی مجدد هستند. حال باید دید باتوجه به تغییر دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین آغاز واکسیناسیون کرونایی هنرمندان این وضعیت به چه سمت و سویی خواهد رفت.

عکس از نمایش «خون به پا می‌شود» است.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است