با حذف رشته نمایش راه تنفس دختران را نبندید/ این دستور را لغو کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۳
رحمت امینی به رییس حوزه هنری نامه نوشت؛

با حذف رشته نمایش راه تنفس دختران را نبندید/ این دستور را لغو کنید

رحمت امینی نویسنده و کارگردان و مدیر تئاتری در نامه ای به رییس حوزه هنری به حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، با بالا گرفتن بحث حذف رشته نمایش در هنرستان دخترانه سوره وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، رحمت امینی که خودش سال ها در حوزه هنری مسئولیت بخش تئاتر را برعهده داشته است در نامه سرگشاده به محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری درباره حذف رشته نمایش هنرستان دخترانه سوره به این موضوع اعتراض کرده و خواستار تغییر این رویه و تصمیم شد.

متن نامه وی بدین شرح است: «ریاست محترم حوزه هنری
آقای دادمان

باسلام

بدون مقدمه به اصل مطلب می پردازم و تاسف عمیق خود را از اخذ تصمیمی عجولانه که سرنوشت نسل های آینده دختران مستعد این مرز و بوم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اعلام می دارم.

آقای دادمان

اگر در ساز و کارهای مدیریت و آموزش هنرستان دخترانه سوره و در رشته نمایش، مسائل و مشکلاتی وجود دارد که نتوانسته وضعیت مطلوب مورد نظر شما را حاصل کند و به تعبیر مجموعه تحت نظرتان، خروجی این رشته ، آن چیزی نیست که حوزه هنری می خواهد، راهش پاک کردن صورت مساله نیست ؛که معمولا آسان ترین روش مدیریت است بلکه تلاش برای حل مساله است که در اینجا با تقویت یا تغییر کادر مدیریت آموزش و تمرکز بر رفع مسائل و مشکلات قطعا قابل تحقق است.

آقای دادمان

می دانید که سالهاست معلمم و طرف مشورت برخی از خانواده ها درخصوص انتخاب رشته فرزندانشان (از جمله دختران) قرار می گیرم و از تلاش سال گذشته تعدادی از آنان که می خواهند مهرماه سال ۱۴۰۰ هنرجوی رشته نمایش تنها هنرستان دخترانه تهران شوند، هستم.

تقاضا می کنم اگر رسما یا غیر رسما ابلاغیه ای برای حذف رشته نمایش در سال تحصیلی پیش رو صادر کرده اید، آن را لغو بفرمایید.

ضمنا حتی حذف و تعلیق موقتی و کوتاه مدت این رشته، نامش ایجاد تنفس نیست بلکه گرفتن راه نفس بخشی از دختران جوان است که با هزار امید و آرزو در پی دستیابی به اهداف علمی و هنری خود هستند.

پیشاپیش از اینکه این نامه را می خوانید و در تصمیم خود تجدید نظر می کنید، سپاسگزارم

رحمت امینی
نویسنده، کارگردان
و عضو هیات علمی هنرهای نمایشی دانشگاه تهران»

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

حاشیه‌ومتن حذف رشته نمایش هنرستان سوره/ ورودی۱۴۰۰ به‌دلیل کرونا حذف شده است!

یک تنفس می‌کنیم تا کیفیت را بالا ببریم

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000