هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران معرفی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰

هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران معرفی شد

با انتخاب محمدعلی مرآتی دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، اعضای هیات انتخاب آثار و گروه‌های این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش صبا، فاروق رحمانی، دامون شش بلوکی، فواد توحیدی، مجتبی قیطاقی، بهمن حاج امینی و احمد بیت سیاح در چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار و گروه های جشنواره موسیقی نواحی حضور خواهند داشت.

محمدابراهیم عالمی متولد ۲۲ اردیبهشت ۱۳۴۴ در بخش دودانگه شهرستان ساری است. او دوره آواز را در اواخر سال ۶۹ نزد استاد محسن پور گذراند و در سال ۷۲ به عضویت گروه موسیقی شواش به سرپرستی استاد محسن پور درآمد. عالمی تاکنون کتاب‌های «زبانزدها و کنایه‌های مازندرانی» (گروه مولفان)، «هونیاگر تبرستان» به کوشش محمدابراهیم عالمی و علی رمضانی پاجی، «سرواد (موسیقی دهه پنجاه مازندران)»، «جستاری در موسیقی و ترانه‌های مازندران» نوشته محمدابراهیم عالمی، بهمن یارشریفی و ارسلان طیبی و «پژوهش‌هایی درباره‌ کرانه‌های دریای کاسپین» (گروه مولفان، دفتر اول تا پنجم) را منتشر کرده است.

دامون شش بلوکی متولد سال ۱۳۵۹ در شیراز و پژوهشگر موسیقی نواحی و مستندساز است. او فارغ‌التحصیل مهندسی هیدرولوژی (آبیاری) شیراز است. شش بلوکی دوره‌های آزاد در بخش اتنوگرافی و روش‌های تحقیق علوم اجتماعی دانشگاه آتاتورک و تربیت مدرس را گذرانده است. او همچنین عضو کانون پژوهشگران خانه موسیقی و همکار پژوهشی مراکز دولتی و خصوصی در حوزه فرهنگ و موسیقی اقوام است.

شش بلوکی فعالیت‌های خود را ار دهه ۷۰ و همکاری با فستیوال‌های موسیقی نواحی و حضور و اجرا در بخش‌های اجرایی و پژوهشی فستیوال‌های بین‌المللی (اروپا و آسیای میانه) آغاز کرد. او همچنین مشاور فرهنگی، هنری و رسانه در چند سازمان و اداره کل شهرداری، سازمان امور عشایر ایران و…، دبیر و عضو شورای دبیری و سیاستگذاری چندین فستیوال موسیقی و فرهنگی داخلی و بین‌المللی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

فاروق رحمانی متولد ۱۳۶۷ در زاهدان است، او در خانواده‌ای اهل هنر متولد و به همین واسطه به موسیقی علاقه‌مند شد. رحمانی در سال ۱۳۸۴ تحقیق و پژوهش درباره موسیقی و سازهای بلوچستان را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۸ با یادگیری ساز رباب و تنبورک وارد حیطه عملی موسیقی شد.

او برای معرفی موسیقی بلوچی در کشورهای آذربایجان، سوئد، عراق و آلمان نیز کنسرت‌های متعددی برگزار کرده‌ است.

احمد بیت سیاح در زمینه‌های آهنگسازی، نوازندگی عود، داوری مسابقات موسیقی و سرود استان خوزستان، عضو هیات مدیره انجمن موسیقی استان در سال‌های ۹۸-۹۹، عضو کارگروه موسیقی محلی استان، شرکت در جشنواره‌های متعدد موسیقی سطح استان و کشور از جمله جشنواره بین‌المللی فجر در سال ۸۱ در تهران و همچنین در اهواز در سال ۹۸، اولین جشنواره «گفتگوی تمدن‌ها» در اصفهان، جشنواره‌های تولیدات مراکز صدا و سیمای استان‌ها، اولین جشنواره موسیقی آیینی در اردبیل در سال ۸۵، اجرای کنسرت آنلاین موسیقی نواحی ایران در تهران در سال ۹۹، اعزام به خارج از کشور جهت برگزاری کنسرت موسیقی در بیروت لبنان فعالیت کرده است.

سید فواد توحیدی متولد سال ۱۳۵۰ در کرمان است. از سال ۱۳۶۵ مدرس سازهای تار، سه‌تار، تنبور، عود و دف بود. توحیدی فعالیت‌های پژوهشی در موسیقی نواحی را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به دبیری جشنواره بین‌المللی نی‌انبان، سمت‌های مختلف در جشنواره نواحی کشور از جمله دبیر پژوهشی جشنواره، داور جشنواره و جزو هیات علمی پژوهشگر برتر موسیقی در جشنواره «ذکر و ذاکرین» و همچنین جشنواره شناخت اقوام و انتشار ۲۲ آلبوم پژوهشی موسیقی و پنج اثر مکتوب در زمینه موسیقی از دیگر فعالیت‌های او در حوزه موسیقی بود.

بهمن حاج امینی متولد سنندج است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد پژوهش هنر با گرایش موسیقی از دانشگاه هنر است. حاج امینی چندین مقاله چاپ شده در حوزه موسیقی ایرانی و کردی دارد و همچنین مولف کتاب موسیقی کردهای هورامان است.

مجتبی قیطاقی متولد اول فروردین ۱۳۴۹ در روستای قیطاقی قوچان است. او عضو پیوسته خانه موسیقی ایران، نوازنده دوتار، خواننده، مدرس و راوی موسیقی بخش‌های خراسان، نوازنده دوتار و خواننده موسیقی شرق خراسان، دارای مدرک درجه ۲ هنری در رشته نوازندگی و خوانندگی دوتار شمال خراسان از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور است.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به طراح و پژوهشگر و دبیر نخستین همایش آواها و نواهای خراسان در سال ۱۳۷۵، مدرس مراکز آموزش عالی و دانشگاه فرهنگیان، و همچنین حضور در جشنواره‌ها و فستیوال‌های موسیقی ملی و بین‌المللی، پژوهش و تالیف کتاب‌های موسیقی بومی و مقامی خراسان در سال ۱۳۹۷ و کتاب مردم‌شناسی موسیقی مقامی خراسان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

همچنین در بخش پژوهشی جشنواره نیز از نرگس ذاکرجعفری و کیوان آقا محسنی در انتخاب مقاله‌ها دعوت شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است