دستور مجدد وزیر بهداشت برای واکسیناسیون هنرمندان/ ابلاغیه ۹ مرداد سریعا اجرایی شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۳
پس از یک ماه بی توجهی معاون به دستور وزیر؛

دستور مجدد وزیر بهداشت برای واکسیناسیون هنرمندان/ ابلاغیه ۹ مرداد سریعا اجرایی شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر خود مجددا خواستار واکسیناسیون هنرمندان شد.

به گزارش صبا به نقل از سایت وزارت بهداشت، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به علیرضا رییسی معاون بهداشت تاکید کرد با همکاری صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به واکسیناسیون هنرمندان اقدام شود.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر رئیسی
معاون محترم بهداشت

با سلام؛
پیرو ابلاغ اینجانب در نامه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ و مذاکرات اخیر، واکسیناسیون هنرمندان کشور بعنوان سرمایه های فرهنگی و اجتماعی که می توانند در این شرایط خاص جامعه متأثر از دوران طولانی کرونا با خلق آثاری فاخر و تأثیرگذار و تلطیف کننده روان مردم در تاب آوری اجتماعی نقش آفرینی کنند بسیار مهم است. لذا ضروریست در اسرع وقت با هماهنگی جناب آقای سیدزاده مدیرعامل محترم صندوق حمایت از هنرمندان که لیست تمامی عزیزان را در اختیار دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقسیم هنرمندان عزیز ثبت نام شده در سراسر کشور بین دانشگاه های علوم پزشکی عملیات ثبت نام و انجام ایمن‌سازی این عزیزان علیه کووید – ۱۹ را از همین امروز آغاز نمایید.»

باتوجه به این نامه وزیر بهداشت در ۹ مردادماه ۱۴۰۰ هم دستور واکسیناسیون هنرمندان را صادر کرده اما معاون او این دستور را اجرایی نکرده است.

در هفته‌های گذشته صنوف مختلف هنری و همچنین هنرمندان به شکل فردی نسبت به واکسینه نشدن جامعه هنری انتقاد کرده و خواستار تسریع روند واکسیناسیون همه مردم و البته هنرمندان شده بودند.

همچنین پنجشنبه هفتم مردادماه سعید نمکی وزیر بهداشت در آیین تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران، وعده داد واکسیناسیون اهالی سینما در برابر کرونا از هفته بعد یعنی ۱۴ مردادماه آغاز می‌شود ولی این اتفاق نیفتاد و پیگیری خبرنگار صبا در تماس با مسئولان وزارت بهداشت بدون دریافت پاسخی از سوی این وزارتخانه، بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است