فضای نمایش فیلم و سریال به حضور پلتفرم‌ها نیاز دارد/ تلویزیون تهی از آثار مخاطب پسند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۱
رضا درستکار با صبا مطرح کرد؛

فضای نمایش فیلم و سریال به حضور پلتفرم‌ها نیاز دارد/ تلویزیون تهی از آثار مخاطب پسند

رضا درستکار منتقد سینما معتقد است دلیل گرایش مردم به سوی پلتفرم‌ها تهی شدن تلویزیون از کارهای خوب و مخاطب پسند است.

رضا درستکار منتقد و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا با بیان این که پلتفرم‌ها نیاز امروز حوزه نمایش است، گفت: در کشور ما نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا پلتفرم‌ها رواج پیدا کرده‌اند، زیرا این نیازی است که در سال‌های اخیر احساس شده و چاره‌ای جز قبول آن نیست اما نمی‌توان کتمان کرد که شیوع بیماری کرونا و نرفتن مردم به سینماها نیز عاملی شده تا گرایش به این حوزه جدید نمایش فیلم و سریال بیشتر شود.

وی افزود: دلیل دیگری که برای گرایش مردم به سوی پلتفرم‌ها می‌توان توصیف کرد، تهی شدن تلویزیون از کارهای خوب و مخاطب پسند است. متاسفانه اکثر محصولات سیما در سخنرانی و آثار بی‌کیفیت خلاصه شده‌اند، در چنین شرایطی طبیعی است تماشاگر نیاز خود را در جای دیگری جست و جو کند.

این کارشناس سینما در پاسخ به این پرسش که آیا پلتفرم‌ها روی سینما تاثیر منفی خواهند گذاشت یا خیر؟ توضیح داد: من این چنین فکر نمی‌کنم چراکه سینما ویژگی‌هایی دارد که نمونه آن را در پلتفرم‌ها یا تلویزیون نمی‌توان مشاهده کرد. در سینما مردم لذت فیلم دیدن به صورت گروهی و در مکانی تاریک و سربسته را تجربه می‌کنند. این لذت قابل ‌مقایسه با آن چیزی نیست که در صفحه تلویزیون آن را تجربه می‌کنیم. به همین دلیل به مرور با بهتر شدن شرایط جامعه، مردم به سوی سینماها متمایل می‌شوند.

درستکار تأکید کرد: پلتفرم‌ها اصلا به سینما ضربه نخواهند زد، بلکه آن چیزی که سینما را با آسیب روبه‌رو می‌کند، کارهای سخیفی است که به اسم کمدی‌های رمانتیک روانه پرده می‌شود. این تولیدات مشمئزکننده و برای سینما مانند یک سم است.

وی در پایان بیان کرد: در میان تولیداتی که هم اکنون از پلتفرم‌ها در حال پخش است «زخم کاری» ساخته محمدحسین مهدویان را پسندیدم چراکه اثری است که سر و شکل حرفه‌ای دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است