روایتی طنز از اتفاقات عجیب یک عمارت اعیانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۶
در رادیو نمایش؛

روایتی طنز از اتفاقات عجیب یک عمارت اعیانی

سریال رادیویی طنز «عمارت اعیانی» به کارگردانی بهرام ابراهیمی و نویسندگی سمیرا شکوهی در استودیو 8 رادیو نمایش به مرحله ضبط و تولید رسید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، بهرام ابراهیمی کارگردان سریال طنز رادیویی «عمارت اعیانی» با اعلام خبر تولید و ضبط این سریال رادیویی طنز درباره آن توضیح داد: «عمارت اعیانی» توسط سمیرا شکوهی نوشته شده و اثری اجتماعی و طنز آمیز است که اتفاقات آن در عمارتی پر رمز و راز در زمان قاجاریه رخ می دهد.

وی افزود: اتفاق درستی که در این نمایش رادیویی رخ داد انتخاب بازیگران درست بود، چرا که بازیگران خوبی برای بهترین نقش ها انتخاب شدند که خلاقیت آنها در حین بازی به شنیدنی تر شدن این اثر کمک زیادی می کند.

هنرمند رادیو، سینما و تلویزیون درباره کارگردانی و زمان تمرین نمایش های رادیویی نیز بیان کرد: از آنجایی که بازیگران رادیو سریع الانتقال هستند نیازی به تمرین طولانی مدت ندارند و این سریال هم نهایتا یک روز تمرین و بعد از آن به مرحله ضبط رسید.

ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: کارگردانی یک اثر کمدی نیاز به سرعت و ریتم دارد و یکی از کارهایی که من به عنوان کارگردان هرگز انجام نمی دهم این است که جلوی بازیگر را در زمان تمرین نمی گیرم و نهایتا به او اعلام می کنم که کجای بازی اش تغییر کند تا بهتر شنیده  شود.

وی با اشاره به اینکه در کمدی نباید فلسفه بافی کرد، افزود: ممکن است در نهایت در یک اثر کمدی فلسفه ای مطرح شود اما در نهایت این مخاطب است که باید آن را دریافت کند. از این رو ریتم و سرعت در کمدی اهمیت بسیاری دارد و باید تفکر را در لحظه برای مخاطبش ایجاد کند.

کارگردان «عمارت اعیانی» همچنین درباره نحوه همکاری با نویسنده این سریال رادیویی گفت: سمیرا شکوهی یکی از نویسندگان خوب رادیو نمایش است و در عین حال فوق العاده شنواست و به نظرم اگر در هنر فردی شنوا نباشد آن ارتباط حرفه ای و درست برقرار نمی شود، او در زمان تمرین و ضبط کنار ما حضور داشت و همین مساله باعث شد تا به نتیجه بهتری برسیم .

در ادامه سمیرا شکوهی نویسنده سریال رادیویی «عمارت اعیانی » کار با این گروه رادیویی را فوق العاده توصیف کرد و مطرح کرد: به عنوان یک نویسنده باید بگویم وقتی بازیگری خلاق است، دست نویسنده را برای خلق های بعدی باز می گذارد، برای همین حضور من در حین تمرین کنار کارگردان و بازیگران این اثر باعث شد تا با دیدن بازی های خوب و حرفه ای آنها، ایده  فصل دوم این سریال هم در ذهنم شکل بگیرد. از طرفی بهرام ابراهیمی کارگردانی مسلط، حرفه ای و بازیگر شناس است و می داند دقیقا چه کسی کدام نقش را می تواند به درستی ایفا کند.

نویسنده «عمارت اعیانی» درباره داستان این اثر رادیویی گفت: جرقه داستان «عمارت اعیانی» از آنجا شکل گرفت که در ذهنم دو پیرزن در زمان قاجار را تجسم کردم که می خواهند در عمارت پدری شان برای شادی روح جدشان کاری انجام دهند که همین خود باعث بروز یک سری اتفاقات طنز شد.

شکوهی تاکید کرد: خنداندن ایرانی ها کار بسیار سختی است چون به سادگی هر اتفاقی را باور نمی کنند. بنابراین نویسنده طنز باید طوری اتفاقات روزمره زندگی را نشان دهد که با افزودن چاشنی فانتزی به آن، فضایی طنز آمیز و در عین حال باورپذیر برای مخاطب ایجاد شود.

وی در پایان گفت: به نویسندگان سریال های رادیویی توصیه می کنم تا در زمان تمرین اثرشان در رادیو حضور داشته باشند. چرا که همه ما مثل حلقه های زنجیر به هم متصل هستیم و با دیدن و شنیدن یکدیگر می توانیم به تاثیرگذاری هر چه بیشتر یک اثر رادیویی کمک کنیم .

سریال طنز رادیویی «عمارت اعیانی» به کارگردانی: بهرام ابراهیمی، تهیه کنندگی: فرشاد آذرنیا، صدابرداری: مجید آینه، افکتوری: نازنین حسن پور گویندگی: بهناز بستان دوست و با هنرمندی فریبا متخصص، رضا عمرانی، نوشین حسن زاده، قربان نجفی، شیوا رفیعیان، مهرداد مهماندوست، عباس توفیقی، مهدی آقامحمدی، بهادر ابراهیمی و کامیار محبی در استودیو ۸ رادیو نمایش تولید شده و قرار است بعد از ماه محرم و صفر از رادیو نمایش پخش شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است