خبری از بازبینی و صدور مجوز نمایش‌های جدید نیست/ سالن‌های خصوصی خالی می‌مانند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
صبا پیگیری کرد؛

خبری از بازبینی و صدور مجوز نمایش‌های جدید نیست/ سالن‌های خصوصی خالی می‌مانند!

باتوجه به ابتلای چند تن از بازرسان شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی به کرونا نمایش‌های جدیدی برای دریافت مجوز بازبینی نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، سالن‌های خصوصی تئاتر که برخلاف سالن‌های دولتی مقابل تعطیلی مقاومت کرده اند، از سه‌شنبه ۲۶ مردادماه به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) به مدت پنج روز تعطیل شدند ولی از فردا دوباره بازگشایی می شوند.

براساس پیگیری‌های خبرنگار صبا، سالن‌های خصوصی تئاتر از فردا یکشنبه ۳۱ مردادماه می‌توانند نمایش‌های خود را از سر گیرند و طبق روال پیشین این تصمیم برعهده سالن‌دارها گذاشته شده است یعنی هر سالن‌داری که تمایل به ادامه فعالیت در روزهای قرمز کرونایی داشته باشد، می‌تواند از فردا اجرای نمایش‌های خود را از سر گیرد. این درحالی‌ست که سالن‌های دولتی تئاتر براساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و قرارگیری در گروه ۲ رنگ‌بندی کرونایی در شرایط قرمز تعطیل خواهند بود و تا بهبود شرایط امکان بازگشایی نخواهند داشت.

حال براساس پیگیری های خبرنگار صبا به نظر می‌رسد که چند تن از بازرسان شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی به کرونا مبتلا شده‌اند و برای بازبینی آثار نمایشی که آماده اجرا هستند، نمی‌روند لذا مجوزهای جدید برای نمایش‌های جدید صادر نشده و سالن‌های خصوصی اگر هم بخواهند باز باشند، اجرایی برای نمایش در شهریورماه نخواهند داشت و نمی‌توانند چندین ماه نمایش‌های قدیمی را روی صحنه نگه دارند.

شاید اینطور به نظر برسد که تعطیلی سالن‌های دولتی و شرایط قرمز کرونایی و باز ماندن سالن‌های خصوصی، بر تصمیم اداره‌کل هنرهای نمایشی برای بازبینی نکردن نمایش‌ها تاثیرگذار بوده است و با این عمل خواهان تعطیلی همه سالن‌ها هستند.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است