رییسی در مجلس: دولت تضمین‌کننده آزادی اهالی فرهنگ است/ با صفارهرندی مشورت کردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
در دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

رییسی در مجلس: دولت تضمین‌کننده آزادی اهالی فرهنگ است/ با صفارهرندی مشورت کردم

سیدابراهیم رییسی با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا، صبح امروز ۳۰ مردادماه، سید ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد نمایندگان به وزای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم، از وزرای پیشنهادی خود دفاع کرد.

رییسی در دفاع از محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما امروز موضوع اقتصاد را به عنوان موضوع فوری کشور مطرح می‌کنیم اما حقیقت آن است که اولویت موضوعی ما فرهنگ است و نباید فراموش کنیم که فرهنگ یک اولویت جدی است.

او ادامه داد: فرهنگ در دولت سیزدهم یک موضوع پیشران است و باید به آن توجه کرد.

رییس دولت سیزدهم درباره وزیر پیشنهادی خود گفت: در میان چهره‌هایی که برای این وزارتخانه مطرح و مورد بررسی گروه‌های مصاحبه‌گر بودند، محمدمهدی اسماعیلی از مجموع بررسی‌ها کسی بود که هم دانش این حوزه و هم تجربه آن را دارا بود.

او افزود: از آن‌جایی که موضوع فرهنگ برای بنده بسیار مهم و حیاتی بود، ابتدا جلسه‌ای با کارگروه بررسی چهره‌های توانمند برای حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد داشتم تا شاخص‌هایی را که برای انتخاب افراد در نظر دارند یک به یک تعریف شود و همچنین با بعضی از افراد این کارگروه مانند محمدحسین صفارهرندی به دلیل تجربه‌ای که در این وزارتخانه دارند مشورت گرفتم و این وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد بیان کرد که از میان گزینه‌های موجود محمدمهدی اسماعیلی شایسته‌ترین فرد برای حضور در این وزارتخانه است.

رییسی عنوان کرد: با وجود اینکه نسبت به این شخصیت از پیش شناخت داشته‌ام اما باز هم از نظر متخصصان چه حضوری و چه تلفنی نیز برای انتخاب نهایی خود استفاده کردم چراکه مساله فرهنگ برای ما بسیار مساله مهمی است.

او در پایان بیان کرد: اهالی فرهنگ و هنر نیز بدانند که آزادی را ما به شما نداده‌ایم، آزادی را خدا به شما داده است و ما تضمین کننده این آزادی هستیم. تضمین کننده آزادی‌های مشروع دولت است که آزادی را برای اصحاب فرهنگ و هنر تضمین کند تا ظرفیت‌های اصحاب فرهنگ و هنر توانایی شکوفا شدن پیدا کنند و این کار به عهده دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

عکس داخل خبر از علیرضا زینالی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است