برنامه های عاشورایی معاونت هنری اعلام شد/ از نقاشی‌ قهوه‌خانه‌ای تا اپرای عاشورا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۳

برنامه های عاشورایی معاونت هنری اعلام شد/ از نقاشی‌ قهوه‌خانه‌ای تا اپرای عاشورا

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت ایام محرم، برنامه های هنری با مضامین عاشورایی برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه نقاشی قهوه خانه ای، برگزاری مجالس تعزیه و اپرای عاشورا از جمله برنامه های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت ماه محرم است.

نمایشگاه نقاشی قهوه خانه ای به مناسبت ایام محرم از روز ۱۰ شهریورماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح شده و تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد.

همچنین در برنامه سه شنبه های شعر فرهنگسرای نیاوران، نشست ادبی عاشورایی روز سه شنبه ۱۲ شهریورماه ساعت ۱۷ در این فرهنگسرا برگزار می شود.

نمایشگاه عاشورایی «دست آوردهای عاشورایی» و نمایشگاه عاشورایی «محرم» نیز از جمله برنامه های نگارخانه آیینه برج آزادی است که نمایشگاه عاشورایی «دست آوردهای عاشورایی» ۱۰ تا ۱۷ شهریورماه در نگارخانه آیینه برج آزادی و نمایشگاه عاشورایی «محرم» به سرپرستی مریم طهماسبی در نگارخانه آیینه برج آزادی ۲۲ تا ۳۱ شهریورماه برگزار می شود.

اپرای عروسکی «عاشورا» به طراحی و کارگردانی بهروز غریب پور نیز از ۱۳ تا ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۹:۳۰در تالار فردوسی اجرا می شود.

برگزاری ۱۰ مجلس تعزیه از ۱۰ تا ۱۹ شهریورماه بعد از نماز ظهر مغرب و عشا در محوطه تئاتر شهر نیز به مناسبت محرم برگزار می شود که شامل مجلس شاه چراغ، مجلس مسلم(ع)، مجلس وهب نصرانی، مجلس دو طفلان مسلم، مجلس حربن ریاحی، مجلس حضرت علی‌اکبر(ع)، مجلس حضرت قاسم(ع)، مجلس حضرت ابوالفضل(ع)، مجلس امام حسین(ع)، مجلس بازار شام و وفات حضرت رقیه(ع) است.

نمایش «غریبه شام» به نویسندگی حسین فدایی‌حسین و کارگردانی کوروش زارعی برنامه دیگری است در زمینه هنرهای نمایشی که به مناسبت محرم از  روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

نهمین دوره تئاتر «صاحبدلان» در محرم و صفر ۱۴۴۱ به همت کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور و انجمن هنرهای نمایشی در سه بخش‌ نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش‌های خارج از صحنه و مسابقه نمایشنامه‌نویسی برگزار می شود.

در نهمین دوره تئاتر صاحبدلان، ۳۲ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۱۳ اثر در بخش خیابانی پذیرفته شده‌اند. در بخش صحنه‌ای از میان ۳۲ اثر، پذیرش ۲۳ اثر قطعی و ۹ اثر، منوط به بازبینی است. از میان ۱۳ اثر بخش خیابانی نیز ۷ اثر به صورت قطعی و ۶ اثر به صورت مشروط پذیرفته شده است که در محرم و صفر امسال اجرا می شود.

مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام حسین (ع) نیز از اول تا هشتم ماه محرم(۱۰ تا ۱۷ شهریورماه) با حضور مدیران و همکاران معاونت امورهنری، اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر موسیقی، دفتر هنرهای تجسمی، دفتر آموزش وتوسعه فعالیت های فرهنگی و هنری، بنیاد رودکی و کارگروه ساماندهی مد و لباس پس از نماز ظهر و عصر در نمازخانه معاونت امور هنری برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است