«زنگ تفریح» از رویداد سینمایی «ایندی‌فست» جایزه گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۹

«زنگ تفریح» از رویداد سینمایی «ایندی‌فست» جایزه گرفت

نوید نیکخواه‌ آزاد، کارگردان فیلم کوتاه «زنگ تفریح» در دوازدهمین دوره جوایز «ایندی فست» در آمریکا در بخش فیلم کوتاه برنده جایزه این دوره از جوایز شد.

به گزارش صبا، جوایز فیلم «ایندی‌فست» (IndieFEST FIlm Awards) رویدادی سینمایی است که از برترین آثار و عوامل اجرایی آن‌ها در رشته‌های مختلف تجلیل می‌کند. «ایندی‌فست» با هدف بهابخشی به خلق اثر و خلاقیت جاری در آن که به‌صورت رویداد فصلی برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی در هر فصل برگزیدگان خود را از میان آثار برجسته در حوزه فیلم، تلویزیون، ویدئوگرافی و رسانه‌های جدید می‌شناسد و به آثاری که به معظلات اجتماعی می پردازند، نگاه ویژه‌ای دارد.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» با نام بین‌المللی «The Recess» در سی و چهارمین حضور جهانی خود، در این رویداد حضور پیدا کرد و نوید نیکخواه آزاد کارگردان فیلم، در بخش فیلم کوتاه، جایزه برجسته (Award of Excellence) این دوره را برای ساخت فیلم کوتاه «زنگ تفریح» دریافت کرد.

این فیلم کوتاه به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد، برگرفته از ماجرای «دختر آبی» است و قصه‌‌ یک دختر دبیرستانیِ یاغی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ فوتبال تیم مورد علاقه‌اش به ورزشگاه آزادی برود.

«زنگ تفریح» در جشنواره‌های مورد تأیید آکادمی اسکار از جمله جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ازمیر و جشنواره فیلم سینه لبو شیلی حضور داشته و از افتخارات آن می توان به کسب جایزه بهترین بازیگر از سی و سومین دوره جشنواره دانشجویی «Living Skies» در کانادا، بهترین فیلم کوتاه داستانی از هجدهمین دوره جشنواره فیلم آکسفورد، بهترین فیلم داستانی از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم «جانز هاپکینز» در آمریکا و بهترین درام کوتاه داستانی از پانزدهمین جشنواره بین المللی «فروزن» سان فرانسیسکو اشاره کرد.

موژان کردی، ریحانه نبی‌یان، نیلوفر شکوهی‌نیا و غزل خلیلی بازیگران این فیلم کوتاه هستند. این فیلم کوتاه محصول «شمید فیلم» است و پخش جهانی «زنگ تفریح» برعهده شرکت اسپانیایی «FeelSales» است.

دوازدهمین دوره جوایز فیلم ایندی‌فست (IndieFEST FIlm Awards)، برگزیدگان خود را در رشته‌های مختلف در مردادماه (اوت) شناخت و به این دوره از جوایز پایان داد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000