«جایزه شهید آوینی» به دهمین دوره رسید

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است که برای ششمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه‌ جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت آذرماه 1398 برگزار خواهد شد.

«جایزه شهید آوینی» از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردار است و جایزه‌ برگزیدگان این بخش هم تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، دیپلم افتخار و مبلغ 150، 120 و 100 میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.

سال گذشته سه تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی شهید آوینی به ترتیب به وحید چاووش کارگردان فیلم «خاطرات خبرنگار جنگ»، محمدرضا وطن‌دوست کارگردان و تهیه‌کننده مستند «لِسِک» و ماهان خمامی‌پور کارگردان «شبیه‎سازی آقای زرد» تعلق گرفت. جایزه ویژه‌ هیأت داوران هم به پاس حماسه‌ تعهد و تخصص، به وحید حمیدی شخصیت فیلم «مردان زندگی» ساخته یحیی رضایی اهدا شد.

داوران این دوره‌ جایزه شهید آوینی، اکبر نبوی، محمدهادی نائیجی و پناه‌برخدا رضایی بودند.

مستندسازان متقاضی شرکت در بخش «جایزه شهید آوینی» سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت تا روز 31 شهریورماه فرصت دارند فرم شرکت در این رویداد را روی وب‌سایت www.irandocfest.ir  تکمیل و از اطلاعات ثبت شده پرینت تهیه کنند و سپس با امضای تهیه‌کننده و همراه با نسخه فیلم، حداکثر تا دهم مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1398 در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/