«آنجا سپیده دم» در شبکه مستند رونمایی می‌شود/ تلنگری به مردم در برابر کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸

«آنجا سپیده دم» در شبکه مستند رونمایی می‌شود/ تلنگری به مردم در برابر کرونا

مستند «آنجا سپیده دم» روایتی تلنگرآمیز از نخستین روزهای شیوع کرونا در کشور، از شبکه مستند سیما رونمایی خواهد شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، همزمان با اوج‌گیری موج پنجم بیماری کرونا در کشور، مستند «آنجا سپیده دم» به کارگردانی محسن جهانی و هاشم مسعودی تازه‌ترین اثر تهیه شده در مرکز مستند سوره حوزه هنری با موضوع کرونا روز سه‌ شنبه ۲۶ مرداد ساعت ۲۰:۳۰ به طور همزمان در شبکه سه سیما و برنامه «به اضافه مستند» از شبکه مستند برای نخستین‌بار برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید، به همین مناسبت تیزر جدید این فیلم که ساخت آن را امید میرزایی برعهده داشته، منتشر شده است.

«آنجا سپیده دم» تاکنون موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران بخش کرونا از چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت شده است و در بخش مستند سی‌و‌نهمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز حاضر بود.

این مستند بلند که محصول سال ۱۳۹۹ در ۷۰ دقیقه و در فرم سلفی بیوگرافی است، روایتی بی‌پرده از تلاش بی‌وقفه کادر درمان و وضعیتِ بخش بیماران کرونایی در نخستین روزهای شیوع کرونا در ایران است که تماشای آن در شرایط فعلی می‌تواند تلنگری برای مردم جهت مراقبت و رعایت بیشتر باشد.

سوژه اصلی «آنجا سپیده دم» کارگردان آن است که تا پیش از شیوع کرونا، به عنوان پرستار در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مشغول به خدمت بود اما با بحرانی‌شدن شرایط، داوطلبانه به بخش کرونا می‌رود.

دیگر عوامل «آنجا سپیده دم» عبارت است از پژوهشگر: محسن جهانی و هاشم مسعودی، تصویربردار: محسن جهانی، صدابردار: محسن جهانی، صداگذار: حسین ابراهیمی، تدوینگر: اسماعیل علیزاده، آهنگساز: افشین عزیزی، تهیه کننده: مجتبی خیاط احسانی و هاشم مسعودی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است