برادران کوچکی‌زاد از چهره‌های فرهنگی گیلان بر اثر کرونا درگذشتند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۳

برادران کوچکی‌زاد از چهره‌های فرهنگی گیلان بر اثر کرونا درگذشتند

فریبرز کوچکی‌زاد و کریم کوچکی‌زاد 2 نویسنده و پژوهشگر گیلانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند. 

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، فریبرز کوچکی‌زاد و کریم کوچکی‌زاد ۲ نویسنده و پژوهشگر گیلانی روز ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفتند.

یاسین نمکچیان نویسنده و روزنامه نگار در گفتگو با خبرنگار صبا درباره درگذشت این دو چهره ادبی گفت: فریبرز کوچکی‌زاد روز پنجشنبه ۲۱ مردادماه و برادر دیگر کریم کوچکی‌زاد نیز روز جمعه ۲۲ مردادماه بر اثر ابتلا به کرونا از دنیا رفتند.

او درباره فعالیت‌های فرهنگی برادران کوچکی‌زاد توضیح داد: آن‌ها اهل یک خانواده فرهنگی در شهر انزلی بودند که تمام برادرانشان در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت داشتند. همچنین پدرشان هم یک چهره ورزشی شناخته‌شده در گیلان بود. فرامرز کوچکی‌زاد یکی از برادران آن‌ها اسفند سال ۹۸ به دلیل سکته قلبی فوت کرد که او هم کتاب‌های پژوهشی زیادی منتشر کرده بود.

نمکچیان ادامه داد: فریبرز کوچکی‌زاد زبان‌شناس بود و مقالات و کتاب‌های زیادی در زمینه فرهنگ لغات گیلکی از او چاپ شده است. کریم کوچکی‌زاد هم در حوزه موسیقی کار کرده بود و ۲ کتاب با عنوان‌های «تاریخ موسیقی گیلان» و «تاریخ سینمای گیلان» نوشته است که به نوعی دایره‌المعارف موسیقی و سینمای ایران محسوب می‌شوند. آن‌ها افرد تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ گیلان بودند اما متاسفانه در زمان حیاتشان آن‌طور که باید شناخته و معرفی نشدند.

این نویسنده در پایان درباره مراسم خاکسپاری برادران کوچکی‌زاد عنوان کرد: الان اوضاع شیوع کرونا در گیلان بد است و فکر نمی‌کنم مراسم بزرگی برای این ۲ پژوهشگر فقید گرفته شود اما هنور تاریخ دقیق مراسم تشییع پیکر اعلام نشده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است