علی سلیمانی می‌توانست زنده باشد اگر…/ معرفی شغل‌های مختلف در «جمعمون جمعه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۲
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

علی سلیمانی می‌توانست زنده باشد اگر…/ معرفی شغل‌های مختلف در «جمعمون جمعه»

محمد مسلمی مجری، طراح و کارگردان برنامه «جمعمون جمعه» و مهران میرصالحی تهیه‌کننده برنامه درباره تغییرات این برنامه و درگذشت علی سلیمانی صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، هفته گذشته بود که شهرام عبدلی در مصاحبه با خبرنگار صبا از حضور در فصل دوم برنامه تلویزیونی «جمعمون جمعه» از تولیدات کودک و نوجوان معاونت سیما به کارگردانی و اجرای محمد مسلمی و تهیه‌کنندگی مهران میرصالحی خبر داد.

برای پیگیری روند تولید این اثر سراغ محمد مسلمی مجری، طراح و کارگردان این برنامه رفتیم که او درباره سری جدید «جمعمون جمعه» به خبرنگار صبا گفت: در فصل جدید این برنامه قرار است بچه‌ها را با شغل‌های مختلف آشنا کنیم و در هر قسمت نمایش‌هایی درباره شغل‌های مختلف روی آنتن می‌رود. همچنین در هر قسمت یک مهمان داریم که با فرزند خود در برنامه حاضر می‌شود و درباره شغل و حرفه‌ای که دارد صحبت می‌کند از چالش‌ها، ویژگی‌ها و سختی‌ها و…

این مجری درباره تغییرات فصل جدید برنامه بیان کرد: فصل جدید «جمعمون جمعه» نسبت به فصل اول که در عید نوروز ۱۴۰۰ پخش شد تغییرات زیادی کرده و از فضای گفتگومحور وارد فضای نمایشی شده است. در سری جدید این برنامه کاراکترهایی مانند «حسن کچل» حضور دارد که دنبال کار می‌گردد و کاراکتری به نام «جمع بند» که در یک گروه موسیقی است.

«جمعمون جمعه» در فضایی موزیکال

به گفته مسلمی، در سری جدید این برنامه قرار است بچه‌ها به شکل فانتزی و موزیکال با حرفه‌ها و شغل‌های متفاوت آشنا شوند.

او افزود: تا این لحظه ۲۰ قسمت کار مقابل دوربین رفته و ضبط ۴۰ قسمت دیگر آن باقی مانده است.

مسلمی درباره بازیگران این فصل از «جمعمون جمعه» عنوان کرد: در این فصل بازیگرانی مانند شهرام عبدلی، لاله صبوری، یوسف کرمی، محمد اسماعیلی، بهرام سروری‌نژاد، مهسا ایرانیان، عبد آتشانی و زنده یاد علی سلیمانی بازی می‌کنند و من هم به عنوان مجری، طراح و کارگردان در این برنامه حضور دارم.

کارگردان «جمعمون جمعه» در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: امیدوارم هرچه زودتر شرایط کمی بهتر شود تا تعداد تولیدات کودکان و نوجوانان نیز افزایش یابد چراکه در این روزها کودکان از نظر روحی بسیار آسیب دیده‌اند و باید نگاهی ویژه به این حوزه هنری انداخته شود.

او بیان کرد: به تازگی ضبط برنامه به دلیل ابتلای چند نفر از اعضای گروه به کرونا متوقف شد که یکی از آن‌ها علی سلیمانی بازیگر و کارگردان توانمند کشورمان بود که متاسفانه او را از دست دادیم.

نوشدارو پس از مرگ سهراب!

این مجری با اشاره به اینکه صحبت‌هایی درباره واکسیناسیون عوامل برنامه شده است، گفت: نوشدارو پس از مرگ سهراب! در پروژه‌هایی به این شکل که مدیریت درستی روی گروهی ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفره که برای شادی مردم برنامه می‌سازند وجود داشت، الان و در این لحظه علی سلیمانی همچنان در جمع ما حضور داشت. هرچند که این هنرمند همیشه در کنار ما است، انقدر که او پر انرژی، متواضع و انسان خوبی بود. افسوس که هنرمندانی این چنینی را از دست می‌دهیم و هیچ مدیریتی برای کنترل این وضعیت وجود ندارد.

مسلمی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: درست است که مرگ و زندگی در دستان خداست اما خود خدا به ما انسان‌ها عقل داده تا فکر کنیم و تصمیم درست بگیریم. مدیریت اینکه چه شغل‌هایی به دلیل کرونا آسیب‌هایی را متحمل شده‌اند، آسان است اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و ما هر روز عزیزان بیشتری را از دست می‌دهیم. ممنون علی جان بابت تمام لحظاتی که لبخند به لب‌های ما آوردی، یادت با خاطرات تو همیشه برای ما زنده است و امیدهایی که به ما می‌دادی در ذهن ما باقی خواهد ماند. امیدوارم که مانند نامی که داری حضرت علی (ع) کنار تو و همراه تو باشد.

تعطیلی ضبط به دلیل ابتلای عوامل به کرونا

مهران میرصالحی تهیه‌کننده «جمعمون جعمه» نیز درباره وضعیت واکسن عوامل برنامه به خبرنگار صبا گفت: نزدیک به ۲ هفته گذشته عوامل گروه درگیر بیماری کرونا شد و تقریباً ۹ نفر از آن‌ها به کرونا مبتلا شدند. پس از آن من گزارش این اتفاق را به معاونت سیما فرستادم که شخص آقای شاه آبادی معاون سیما تماس گرفتند و پیگیر حال عوامل گروه شدند و اعلام کردند که به زودی برای گروه واکسن در نظر می‌گیرند تا خطر تا حدی رفع شود.

این تهیه‌کننده درباره چالش‌هایی که برای ساخت «جمعمون جمعه» پشت سر گذاشتند، عنوان کرد: قطعا هیچ برنامه بدون چالش پیش نمی‌رود، ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیستیم. یکی از سخت‌ترین چالش‌های ما این بود که در فصل گرما ضبط برنامه را آغاز کردیم و خنک کردن محیط فیلمبرداری از مسائلی است که کار زا برای ما کمی سخت کرده است. همین باعث شد که آفریش‌های خود را از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۵ صبح بگذاریم.

او افزود: شروع ضبط ما هم‌زمان با قطعی‌های سراسری برق آغاز شد و این مسئله هم گروه را با مشکلات مادی و معنوی زیادی رو به رو کرد. امیدوارم خروجی کار را مردم دوست داشته باشند و کار را به خوبی انجام داده باشیم.

مخاطبان «جمعمون جمعه» مشخص شدند

این تهیه‌کننده درباره تغییر سری جدید «جمعمون جمعه» بیان کرد: در برنامه نوروز ما هم محدودیت زمانی داشتیم و هم مخاطب برنامه دقیق مشخص نبود که الان مخاطب برنامه مشخص شده و در گروه کودک و نوجوان قرار دارد و ساختار برنامه به طور کلی نیز تغییر کرده و قرار است در این ۶۰ قسمت به حرفه‌های مختلف و معرفی آن‌ها به کودکان بپردازیم.

میرصالحی با اشاره به اینکه درحال حاضر در تلویزیون محدودیت تولیدات کودک و نوجوان وجود دارد، گفت: در گذشته تعداد تولیدات گروه کودک و نوجوان با توجه به تعداد شبکه‌های سیما نسبت به زمان حال بیشتر بود و این کمبود تولیدات کودک و نوجوان موضوع جدی است. یکی از موضوعاتی که باعث شکل گرفتن این برنامه شد حضور پیشکسوتان و استفاده از مجریان و برنامه‌سازان کودک و نوجوان است مانند محمد مسلمی که الان در این برنامه حضور دارد. فکر می‌کنم باید از این افراد دعوت شود تا دوباره در قاب تلویزیون حضور داشته باشند چراکه ما هنرمندان کمی در حوزه کودک و نوجوان نداریم و متاسفانه از وجود آن‌ها بهره نمی‌بریم.

این تهیه‌کننده در پایان عنوان کرد: درگذشت علی سلیمانی از بازیگران «جمعمون جمعه» برای ما بسیار سخت و سنگین بود و از نظر روحی آمادگی صحبت درباره این هنرمند را ندارم. واکسن قطعا موضوع حیاتی و مهمی است که خوشبختانه سیمای جمهوری اسلامی تمهیداتی را در نظر گرفته و قرار است لیستی را از عوامل گروه برای سیما ارسال کنم و امیدوارم تمامی پروژه‌های در دست تولید هر چه زودتر واکسن دریافت کنند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است