جشنواره «سن سباستین» از جایزه‌اش به جانی دپ دفاع کرد/ فرض ما بر بی‌گناهی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۸

جشنواره «سن سباستین» از جایزه‌اش به جانی دپ دفاع کرد/ فرض ما بر بی‌گناهی است

مدیر جشنواره سن سباستین به انتقادها علیه اهدای جایزه افتخاری این فستیوال به جانی دپ واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره «سن سباستین» به منتقدان اهدای جایزه افتخاری این فستیوال موسوم به «دونوستیا» به جانی دپ پاسخ داد.

خوزه لوییس ربوردینوس مدیر جشنواره «سن سباستین» روز جمعه ۱۳ آگوست در بیانیه ای در این باره گفت: در زمان حاضر، هنگامی که بدون محاکمه در رسانه‌های اجتماعی مجازات کردن شایع شده است، ما همیشه از دو اصل اساسی که بخشی از فرهنگ ما و بدنه قانون ما را تشکیل می‌دهند، پیروی می کنیم: فرض بر بیگناهی و تجدید نظر کردن در امور این دو اصل را تشکیل می دهد.

ربوردینوس اضافه کرد: براساس داده های اطلاعاتی ثابت شده که ما در دست داریم، جانی دپ دستگیر نشده، متهم به هیچگونه حمله یا خشونت علیه هیچ زنی نشده است، تکرار می کنیم او به هیچ گونه مورد خشونت علیه زنان محکوم نشده است.

این مدیر به تعهد جشنواره نسبت به مبارزه با نابرابری و سوءاستفاده از قدرت و خشونت علیه زنان نیز تاکید کرد.

او گفت: ما تلاش کرده ایم تا فضاهای امن برای زنان در محل کار و مکان های جشنواره ایجاد کنیم و در صورت بروز رفتارهای نامناسب اقدامات سخت و قاطعانه ای انجام خواهیم داد.

در چند روز گذشته گروهی از فیلمسازان زن اسپانیایی در بیانیه ای به اهدای جایزه افتخاری به جانی دپ واکنش نشان دادند و اعطای بالاترین افتخار جشنواره «سن سباستین» را موجب بدنامی فستیوال اعلام کردند.

به گفته این گروه از فیلمسازان این جایزه یک پیام وحشتناک را به عموم منتقل می کند: مهم نیست که سوءاستفاده گر باشید، تا وقتی که بازیگر خوبی هستید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است