«نردبان» سراغ فراموشی رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۱

«نردبان» سراغ فراموشی رفت

برنامه «نردبان» سراغ مستندهای خانوادگی رفت و با نگاهی دیگر، سالمندان را تکریم کرده است.
به گزارش صبا، پنجاه و پنجمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» جمعه ۲۲ مردادماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
این قسمت از «نردبان» سراغ بخش جدانشدنی از زندگی انسان یعنی فراموشی رفته و با نمایش مستند «پدر، مادر، علی، رضا و من» نگاهی به سالمندان دارد.
مستند «پدر، مادر، علی، رضا و من» به آلزایمر گرفتن یک پدر و تغییر سبک زندگی او به واسطه این بیماری می‌پردازد و سعی می‌کند جنبه‌های مختلفی از زندگی یک فرد مبتلا به آلزایمر را در یک موقعیت خانوادگی به تصویر بکشد.
هانیه یوسفیان کارگردان این فیلم مستند که این اثر را براساس داستانی واقعی از پدر خود ساخته است، مهمان این برنامه است و در گفتگویی درباره فراموشی با حامد شکیبانیا خواهد داشت و درباره مستند خود صحبت می‌کند.
فیلم مستند «پدر، مادر، علی، رضا و من» برنده جوایزی همچون جایزه ویژه هیات داوران نهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، بهترین فیلم مستند بخش ویژه‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مدیترانه‌ای کن، جایزه اول بهترین مستند از جشنواره فیلم سلامت، بهترین فیلم مستند یازدهمین جشنواره رضوی و… شده است.
در بخش «گفت‌وجوی» «نردبان» محمد حدادی و مهدی باقری درباره فیلم‌های خانواده‌محور روی آنتن می‌رود و در بخش «عکاسی مستند» نیز مجموعه عکس‌هایی از جلال شمس‌آذران با عنوان «تلخی فراموش شدن» مورد بررسی قرار می‌گیرد.
آرسن ولز در بخش «و اینک مستند» و کارگاه تجربه بیل نیکولز و ارول موریس دیگر بخش‌های نردبان این هفته است.
«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است