«گرگ ماسه‌ای» آماده انتشار شد/ معرفی نویسنده سوئدی به ایرانی‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۶

«گرگ ماسه‌ای» آماده انتشار شد/ معرفی نویسنده سوئدی به ایرانی‌ها

مدیر انتشارات «پریان» از ترجمه فارسی کتاب «گرگ ماسه ای» اثر اُسا لیند نویسنده سوئدی و انتشار آن تا دو هفته آینده خبر داد.

فرزاد فربد مدیر انتشارات «پریان» در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آثار تازه این انتشارات بیان کرد: کتاب سه جلدی «گرگ ماسه ای» را در نشر پریان آماده انتشار داریم که تا دو هفته دیگر از زیر چاپ بیرون می آید.  نویسنده این کتاب داستان، سوئدی است و این کتاب نخستین اثر از این نویسنده است که در ایران منتشر می شود.

وی افزود: نویسنده این کتاب خانم اُسا لیندف اهل سوئد است که اول تیرماه سال جاری به مناسبت هفته فرهنگی سوئد به دعوت ما به ایران آمد و دو نشست در خانه هنرمندان و شهرکتاب مرکزی با حضور او برگزار کردیم که در این نشست ها با مخاطبان خود درباره آثارش از جمله «گرگ ماسه‌ای» گفتگو کرد.

فربد درباره کتاب «گرگ ماسه ای» توضیح داد: این کتاب با موضوع فلسفی برای مخاطب کودک نوشته شده اما با توجه به محتوایی که دارد برای بزرگسال نیز مناسب است و از این جهت با کتاب «شازده کوچولو» اگزوپری مقایسه می شود. این کتاب اثر بسیار شاخصی در ادبیات کودک سوئد محسوب می شود و جوایز بسیاری را به خود اختصاص داده است.

مدیر انتشارات «پریان» در پایان یادآور شد: کپی رایت کتاب «گرگ ماسه ای» خریداری شده و تا دو هفته آینده، ترجمه فارسی آن از سوی انتشارات «پریان» روانه بازار می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، «گرگ ماسه ای» که در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت مهم‌ترین جایزه ادبیات سوئد «نیلز هالگرشون» شده است، ماجرای دوستی گرگ خردمند ماسه‌ای است که به سوال‌های مطرح شده و روزمره کودک این داستان پاسخ ‌داده و با پرسش‌هایی او را به سوی مسائل مهم‌تری سوق ‌می‌دهد.

اُسا لیند علاوه بر جایزه نیلز هالگرشون، جایزه «کولاگولا» که به نویسنده برتر اهدا می‌شود را در سال ۲۰۱۴، و جایزه بوک ژوری سال ۲۰۱۵ که توسط مخاطبان به صورت سالانه اهدا می‌شود را نیز دریافت کرده است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است