منتظریم تا پیگیری برای واکسن هنرمندان نتیجه دهد/ نگاهِ دون سیاسی به فرهنگ و هنر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
مدیرعامل خانه تئاتر در گفتگو با صبا:

منتظریم تا پیگیری برای واکسن هنرمندان نتیجه دهد/ نگاهِ دون سیاسی به فرهنگ و هنر

مدیرعامل خانه تئاتر تعطیلی سالن‌های دولتی تئاتر، علی‌رغم باز بودن سالن‌های خصوصی را ناشی از دوگانگی در سیاست و سیاستگذاری دانست.

شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره تعطیلی سالن‌های دولتی علی‌رغم باز بودن سالن‌های خصوصی تئاتر گفت: این مساله به دوگانگی در سیاست و سیاستگذاری برمی‌گردد. اساسا نگاه دونی که به فرهنگ و هنر وجود دارد، باعث می‌شود سیاست‌‌های به کار گرفته شده در این حوزه هم دچار اختلالات جدی باشند و این اختلالات به جایی برسند که در تصمیم‌گیری از سطح کلان تا سطح خرد که مربوط به سالن‌هاست، دچار مشکل باشیم.

او درباره علت این اتفاق خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دیگر از کسی انتظار جدی نداریم و اتفاقات پیش آمده از سر بی‌تدبیری رخ می‌دهند. یک گروه نمایشی از چند وجه در یک سالن خصوصی کار می‌کنند و آثارشان را روی صحنه می‌برند؛ یکی از آن‌ها توسعه فکری جامعه، دیگری خدمت به جامعه و در آخر معیشت آن‌هاست. اهالی تئاتر باید از جان‌شان عبور کنند و نباید صدای‌شان هم دربیاید چراکه اگر صدای‌شان در بیاید معیشت‌شان دچار اختلال می‌شود.

گیل‌آبادی درباره مطالبات اهالی تئاتر تصریح کرد: اگر صدای اهالی تئاتر دربیاید باید بپرسند چرا برای‌شان واکسن پیش‌بینی نکردند؟ چرا در این شرایط خطر، حقوق ایام بیکاری ندارند؟ چرا در این شرایط خطر، بیمه درستی ندارد؟ چرا پشتیبانی درستی ندارند؟

این مدیر تئاتری تاکید کرد: به نظر من باید علت سیاستگذاری‌های دوگانه و غلط را از قبل‌تر پیجو شویم، وقتی به سیاستی می‌رسیم که سالن‌های دولتی تعطیل هستند و سالن‌های خصوصی باز، به این نتیجه می‌رسیم که آن‌ها می‌خواهند به شکل فرمی و سطحی کاری را انجام داده باشند تا خانواده تئاتر را ساکت کنند.

او درباره منشا این سوءمدیریت اظهار کرد: این مساله را باید هم از طریق وزارت بهداشت که جان مردم ما را به خطر انداخته است و هم از طریق وزارت ارشاد که جان هنرمندان را به خطر انداخته است، پیگیری کرد. البته باید گفت وقتی ۲ دستگاه دولتی نمی‌توانند در کنار هم قرار بگیرند و یک سیاستگذاری درست حمایتی، اجرایی و عینی داشته باشند، پیگیری ما هم بی‌فایده خواهد بود.

مدیرعامل خانه تئاتر درباره پیگیری این مسائل از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی عنوان کرد: به نظر من اداره‌کل هنرهای نمایشی آنقدر نحیف است که به طور طبیعی زحمات‌شان به نتیجه‌ای نمی‌رسد به همین دلیل تعطیلی سالن‌های دولتی علی‌رغم باز بودن سالن‌های خصوصی یک موضوع سطحی‌ست اما به مساله‌ای بزرگ تبدیل شده است.

او در پایان صحبت‌هایش درباره مطالبه برای واکسن کرونای اهالی تئاتر مطرح کرد: اقداماتی از سوی سه خانه تئاتر، موسیقی و سینما برای دریافت واکسن کرونای هنرمندان صورت گرفته است. اقدام دیگری هم از سوی صندوق اعتباری هنر رخ داده است اما فعلا منتظر این هستیم که پیگیری‌ها به نتیجه برسد و وزارت بهداشت سهمیه‌ای را هم برای هنرمندان درنظر بگیرد. مکاتبات انجام شده است، تلاش‌ها صورت گرفته است و منتظر پاسخگویی هستیم.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000