ارشا اقدسی به خانه ابدی رفت/ پسر شجاعم! آرام بخواب… | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۸
صبا گزارش می‌دهد؛

ارشا اقدسی به خانه ابدی رفت/ پسر شجاعم! آرام بخواب…

پیکر ارشا اقدسی بدلکار آثار سینمایی و تلویزیونی پس از یک مراسم خداحافظی، در کنار پیمان ابدی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، صبح امروز بیست و دوم مردادماه، پیکر ارشا اقدسی بدلکار آثار سینمایی و تلویزیونی پس از بازگشت به ایران وارد پیست مسابقه اتومبیلرانی «دست فرمون» شد تا اهالی هنر به ویژه گروه بدلکاران ۱۳ که وی بنیانگذار آن بود، با او وداع کنند.

افراد حاضر در مراسم با استقبال از پیکر ارشا اقدسی که از بیروت به ایران منتقل شده بود، ساعت ۸:۴۰ صبح جمعه به سمت بهشت زهرا رفتند تا پیکر همکار و دوستشان را به خانه ابدی بسپارند.

پس از این مراسم، خانواده و هنرمندان حاضر او را تا قطعه هنرمندان و برای خاکسپاری در کنار پیمان ابدی همکار بدلکار او که چندین سال پیش درگذشت، همراهی کردند.

پیکر ارشا اقدسی توسط انجمن موتورسواران ایران تا قطعه هنرمندان در بهشت زهرا همراهی و ساعت ۱۰ صبح مراسم تشییع پیکر ارشا اقدسی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا شروع شد.

عکس‌های ارشا اقدسی با جمله «ارشا پسر ایران» اطراف مزار وی نصب شده‌ و گروهی درحال نواختن نی و دمام هستند.

با وجود وضعیت کرونایی کشور و شهر تهران افراد زیادی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا جمع شده‌اند.

سیدجواد هاشمی به عنوان یکی از افراد حاضر در مراسم پشت میکروفن رفت و گفت: قدر افرادی را که در کنارمان هستند، بدانیم. کسی که اسم او با جسم او دفن نمی‌شود همیشه ماندگار می‌ماند. ارشا الان در میان شخصیت‌هایی به خاک سپرده می‌شود که در این روزها با درد آنها را از دست داده ایم. به افتخار او که افتخار ایران بوده است صلواتی بفرستید. از آقای مسعود گرجی دعوت می‌کنم تا برای ما آیه‌هایی از قرآن قرائت کنند تا پس از آن بتوانیم پیکر ارشا اقدسی را بدرقه کنیم.

او افزود: همه دوستان ارشا خواستند که این مراسم را تدارک ببینند؛ مراسمی برای کسی که تمام زندگی خود عاشق ایران و کشور خود بود.

پس از صحبت‌های هاشمی، گرجی روی سن رفت و به تلاوت آیه‌های قرآن پرداخت.

سپس سید جواد هاشمی مردم را به نشستن روی صندلی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی دعوت کرد. همچنین تعدادی از دوستان و همکاران ارشا اقدسی نیز در این مراسم سخنرانی کردند.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما به عنوان سخنران بعدی گفت: الان سخت‌ترین اتفاق این است که مادر همکار عزیزمان در جمع ما است. دردی که این مادر تحمل می‌کند بدترین درد است، به او تسلیت می‌گویم و برایش از خدا صبر می‌خواهم.

وی افزود: الان خانم جوانی اینجا به اعتراض درباره شرایط زیستی خود صحبت کرد و این جنبه مثبتی دارد. در محافلی که هنرمندان حضور دارند باید از دغدغه‌ها و دردها صحبت کرد چراکه از وظایف ما محسوب می‌شود.

مدیرعامل خانه سینما تاکید کرد: همه دوستان اهل سینما مطلع هستند در این ایام بعضی از همکاران ما در میان مردم محبوب هستند که خدارا باید شکر گفت و بعضی هم در میان مردم و هم در میان اهالی هنر که این درباره ارشا اقدسی و علی سلیمانی صدق می کند.

شاید مسئولان صدای ما را از اینجا بشنوند

شاهسواری افزود: از شما خواهش می کنم در این روزهای کرونایی رعایت کنید و برای سلامتی خود به پروتکل‌ها پایبند باشید. با این که از نظر مسئولان حرفه ما در میان شغل‌های پر خطر قرار ندارد ولی امیدوارم صدای من از اینجا و از مزار ارشا اقدسی و علی سلیمانی به گوش مسئولان برسد.

این بخش از مراسم در حالی برگزار شد که مردم زیادی در محل قطعه هنرمندان و مقابل تابوت این بدلکار جمع شده‌اند.

در ادامه مراسم، میکروفن را به دست مادر ارشا اقدسی رساندند. مادر ارشا اقدسی در تشییع پسر خود گفت: ای سراپا همه خوبی به تو می‌اندیشم، تنها به تو می‌اندیشم.

تقدیر، پسر شجاعم را در کنار پیمان ابدی قرار داد

وی افزود: تقدیر، پسر شجاعم را در کنار پیمان ابدی قرار داد. ارشای شجاع من که اینک او را قهرمانی شجاع می‌خوانند در راه ایران جان خود را داد. ابراز تاسف و تاثر جهانی از درگذشت او مادر او را غرق غرور کرد. ارشا پسر شاداب و پر انرژی من دور از هیاهو کار خود را انجام می‌داد. فریاد به حق درباره جایگاه بدلکاری در سینما شنیده نشد و من الان می خواهم صدای او باشم. ارشا عاشق کشور خود ایران و مردمش بود و با وجود بودن شرایطی برای مهاجرت هیچگاه به رفتن از سرزمین خود فکر نکرد.

آرام بخواب پسرم که دیدارمان دور نیست

مادر ارشا اقدسی با تاکید بر جایگاه حرفه ای پسرش توضیح داد: پسرم در کشور لبنان رکوردی بی‌سابقه به جای گذاشت که با تقدیم جانش به آن سندیت بخشید و حیرت و تمجید صاحب نظران را برانگیخت. آرزوی او غنودن در کنار مربی‌اش پیمان ابدی بود که آن هم محقق شد. اکنون تا بی‌نهایت فرصت داری تا در کنار استادت باشی و با او صحبت کنی. آرام بخواب پسرم که دیدارمان دور نیست.

پس از صحبت های مادر ارشاد اقدسی، سیدجواد هاشمی شعری از علیرضا غزوه را خواند. سیدجواد هاشمی ادامه داد: روح ارشا اقدسی هیچوقت از میان ما نمی‌رود.

قرار دادن پیکر ارشا اقدسی توسط هاشمی انجام شد و سپس حاضران لحظاتی به احترام ارشا اقدسی سکوت کردند. همچنین راه برای مادر ارشا اقدسی باز شد تا برای خداحافظی کنار پسر خود بیاید.

سیدجواد هاشمی در پایان بیان کرد: ارشا پیش از فوت، از مرگ زیاد صحبت کرده بود و همیشه تقاضا داشت اعضای بدن وی اهدا شوند؛ او می‌دانست این روز می‌رسد. شاید هیچکس نداند اعضای بدن ارشا در جسم چه کسی قرار دارد ولی او به افراد زیادی زندگی بخشید. امروز روز خوبی برای اوست ولی برای ما دردناک است. با ارشا خداحافظی می‌کنیم و امیدوارم در این روزها که شرایط کرونا بحرانی شده است همه مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند. خداحافظ شما.

سیدجواد هاشمی، کامران تفتی، عبدالله روا، پیمان طالبی، حامد تهران، میثم درویشان‌پور، سارا بهرامی و جمعی از هنرمندان و دوستان ارشا اقدسی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است