غزل شاکری نقش چه کسی را در «خاتون» دارد/ فهیمه اکبر زنی که کمتر نامش را شنیده‌ایم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲

غزل شاکری نقش چه کسی را در «خاتون» دارد/ فهیمه اکبر زنی که کمتر نامش را شنیده‌ایم

تینا پاکروان کارگردان سریال «خاتون» درباره فهیمه اکبر شخصیتی که با بازی غزل شاکری در سریال او حضور دارد، نوشت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، تینا پاکروان کارگردان سریال «خاتون» که اولین قسمت آن دوشنبه ۱۸ مردادماه از پلتفرم نماوا منتشر شده است، در صفحه اینستاگرامی خود درباره شخصیت فهیمه اکبر که با بازی غزل شاکری در این سریال حضور دارد، نوشت: «عکس سمت چپ غزل شاکری در سریال «خاتون» است که در نقش عکس سمت راست یعنی فهیمه اکبر خواننده، نویسنده گیلان شناس که کتاب طباخی گیلان را نیز تهیه کرده بازی کرده است.

او به چند زبان می خواند، از شوروی آموزش موسیقی را شروع کرد و در ایران مدتی شاگرد مرتضی خان محجوبی بود. فهیمه اکبر در بسیاری از انجمن‌ها و سازمان‌های خیریه و مجامع زنان عضویت داشت و مسئول کمیسیون هنری جمعیت راه نو حضور داشت.

ترانه «گیلان جان» را سرتیپ پور برای گیلان خانوم دختر بزرگ تر خانم فهیمه اکبر سروده است.

زنی متفاوت در عصری متفاوت که قابل احترام بود و کمتر نامش شنیده شده بود چون زن بود شاید. یادی از او در دورانی که به همراه شوهرش محسن خان اکبر در رشت می زیست و همدوره با خاتون قصه ما را وظیفه خو دانستم وبرای ادای دین به صدای دلنشین و شخصیت متفاوت او.

غزل خانوم شاکری که صدایی زیبا دارند به شخصیت روی کاغذ تاریخی ما جان دادند.

بسیاری از شخصیت های این سریال واقعی هستند بسیاری برآمده از درام و در راستای قصه. فهیمه اکبر واقعی بود زنی که در دورانی که ضبط موسیقی به سادگی امروز نبود صدایش را ضبط و برای ما به یادگار گذاشت. روحش شاد.»

انتهای پیام/

یک نظر

  • خیلی لذت بردم آثارشو بعد از دیدن سریال سرچ کردم و شنیدم و اشکم سرازیر شد چون دیدم همه ترانه هایی است که استاد نوری  اجراشون کردن  چقدر زیادن از این خانمها در فرهنگ ما مایه ی مباهات هستن