بررسی پیش‌نویس شیوه‌نامه موسیقی خیابانی در کمیسیون فرهنگی مجلس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۹
احمد مازنی خبر داد:

بررسی پیش‌نویس شیوه‌نامه موسیقی خیابانی در کمیسیون فرهنگی مجلس

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی پیش‌نویس شیوه‌نامه موسیقی خیابانی در کمیته فرهنگ، هنر و رسانه این کمیسیون خبر داد
 به گزارش «صبا»، به نقل از خانه ملت، احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این جلسه در ادامه جلسات قبل به بررسی شیوه‌نامه مربوط به موسیقی خیابانی اختصاص داشت که معاونت هنری وزارت ارشاد با همکاری دستگاه‌های مرتبط  با این موضوع موظف شده بود شیوه‌نامه پیشنهادی را تهیه و ارایه کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: کلیات شیوه‌نامه موسیقی خیابانی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیته، نظرات خود را درباره اصل موضوع و محتوای شیوه‌نامه مطرح کردند و مقرر شد ادامه بررسی به جلسه دیگری موکول شود.
رییس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره کلیات این شیوه‌نامه توضیح داد: اگرچه شیوه‌نامه موسیقی خیابانی در مرحله پیش‌نویس است ولی مساله اصلی آن ساماندهی موسیقی خیابانی است به شکلی که هم شأن و منزلت هنرمندان حفظ شود و هم مردم بتوانند استفاده مناسب را از این هنر ببرند و از طرفی از پیامدهای منفی احتمالی این فعالیت جلوگیری و پیشگیری شود. به هر ترتیب کمیسیون فرهنگی مجلس در نقش قانونگذار در این مساله ورود نکرده است بلکه قصد ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف دارد و استنباط ما این است که در این مرحله، نیازی به قانونگذاری نیست.
مازنی ادامه داد: از آنجا که موضوع موسیقی خیابانی به دستگاه‌های مختلف اعم از هنری، انتظامی، امنیتی و نظامی مربوط می‌شود و با توجه به اینکه این موضوع از سوی رییس مجلس به کمیسیون فرهنگی محول شده، مساله را بررسی و پیگیری خواهیم کرد ولی فعلا برای امر قانونگذاری چیزی پیش‌بینی نشده است.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان اینکه کل حوزه موسیقی اصلا قانون مصوب مجلس را ندارد، تاکید کرد: این امر جزو وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این حوزه در کشور است لذا اگر نیاز باشد شورای عالی انقلاب فرهنگی در امر سیاستگذاری یا مجلس در امر قانونگذاری ورود خواهد کرد ولی گام اولیه را معاونت هنری وزارت فرهنگ بر عهده دارد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است