اسامی نویسندگان ایرانی که پرونده آنها برای حضورهای جهانی تکمیل شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳

اسامی نویسندگان ایرانی که پرونده آنها برای حضورهای جهانی تکمیل شد

مراسم رونمایی از پرونده‌های بین‌المللی نویسندگان، تصویرگران و مروجان کتابخوانی کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم رونمایی از پرونده بین‎المللی نویسندگان، تصویرگران و مروجان کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی‎های فرهنگی و علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی روز سه‎شنبه ۱۹ مردادماه در معاونت امور فرهنگی برگزار شد.

محسن جوادی در این مراسم با اشاره به اهمیت این اقدام گفت: به نظر من نشر ایران برای ماندگاری و گسترده شدن باید ارتباطات بین‏‌المللی خود را گسترده‎تر کند و اگر نشر ایران نتواند بین‏‌المللی شود در آینده از بین خواهد رفت.

او در پایان تاکید کرد: امیدوارم با اقدامی که از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌‏ریزی‎های فرهنگی برای این نویسندگان انجام شده است در آینده شاهد موفقیت فعالان فرهنگی ایران در سراسر جهان باشیم.

همچنین در این مراسم ابراهیم حیدری به ذکر توضیحات درباره روند تشکیل پرونده برای نویسندگان، تصویرگران و مروجان کتابخوانی پرداخت و عنوان کرد: این اقدام باهدف شناساندن نویسندگان، تصویرگران و مروجان مطرح حوزه‌ کتاب کودک و نوجوان ایران به جهان و کمک به حضور کتاب‌های کودک و نوجوان ایران در بازارهای جهانی انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین برقراری ارتباط‌های ادبی با کشورهای دیگر و دیپلماسی فرهنگی، آشنا کردن نویسندگان و کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان با تدوین پرونده بین‌المللی از دیگر اهداف این طرح بوده است.

حیدری در پایان تصریح کرد: فریدون عموزاده خلیلی، لاله جعفری، طاهره ایبد، افسانه شعبان‌نژاد، محسن هجری، ناصر یوسفی، محمدرضا حیدری ابهری، علیرضا گلدوزیان، هدی حدادی، اسماعیل آذری‌نژاد و عبدالحکیم بهار افرادی بودند که پرونده آن‌ها برای حضور در مجامع بین‏‌المللی تکمیل شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است