حسین فخرایی پیشکسوت تئاتر درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸

حسین فخرایی پیشکسوت تئاتر درگذشت

حسین فخرایی هنرمند تئاتر در سن 80 سالگی درگذشت.

به گزارش صبا به نقل از اداره‌کل هنرهای نمایشی، حسین فخرایی هنرمند پیشکسوت تئاتر از اهالی شهر اهر از استان آذربایجان شرقی در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

این هنرمند متولد دی‌ماه سال ۱۳۲۰ شمسی بود و از پانزده سالگی وارد عرصه هنر شد. او در سال ۱۳۳۸ برای اولین بار در شهر اهر به صحنه تئاتر رفت.

مرحوم فخرایی در سال ۱۳۳۹ کارت خبرنگاری اطلاعات جوان را دریافت کرد و به ارسال اخبار از رویدادهای هنری اهر مبادرت ورزید.

او موسس کلوپ هنری شهاب در اهر بود و از آثاری که به کارگردانی او روی صحنه رفت می‌توان به «عدل الهی»، «حاجی جبار»، «صونا خانیم»، «حسن البکر»، «قهوه خانه مشدقنبر»، «فانوس نامه»، «در چنگال شیطان»، «فریادی بر طاق آسمان»، «چشم در برابر چشم» و «گداعلی» اشاره کرد.

فخرایی در مهرماه سال ۱۳۷۳ و پس از ۳۳ سال خدمت در آموزش پرورش بازنشسته شد.

او همچنین چند سال مسئولیت فرهنگسرای شهرداری اهر را نیز برعهده داشت و در تابستان سال ۹۲ در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر تجلیل شد.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت این هنرمند پیشکسوت را تسلیت گفت و نوشت: «انا لله و انا الیه راجعون

در کمال تاسف با خبر شدیم بزرگی ماندگار از دیار هنرپرور آذربایجان شرقی که تا آخرین لحظه زندگی‌اش برای صحنه و روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر شهرستان‌ها تلاش کرد را از دست دادیم. کسی که شاگردانش با تلاش شبانه‌روزی توانستند شهرستان اهر را به نام شهر خلاق ثبت کنند. خبر درگذشت استاد حسین فخرایی بر روح و جان مان نیز سنگینی می‌کند.

اینجانب درگذشت مرحوم حسین فخرایی را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنرمندان تئاتر استان آذربایجان شرقی تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم از پروردگار متعال مقامی عالی و برای شاگردان ایشان آرزوی سلامتی و ادامه راه این استاد بزرگوار را خواستارم.

قادر آشنا

مدیرکل هنرهای نمایشی.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است