جشنواره «۷ دقیقه، ۷ اقلیم» به سنت‌های ایرانی می‌پردازد/ آغاز ثبت‌نام از ۲۰ مردادماه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۲

جشنواره «۷ دقیقه، ۷ اقلیم» به سنت‌های ایرانی می‌پردازد/ آغاز ثبت‌نام از ۲۰ مردادماه

انجمن سینمای جوانان ایران قصد دارد برای ثبت بخش مهمی از آداب و سنن ملی و فرهنگی ایران جشنواره «7 دقیقه، 7 اقلیم» را راه‌اندازی کند.

به گزارش صبا، انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان متولی اصلی آموزش و تولید فیلم کوتاه در کشور درنظر دارد با همکاری مرکز توسعه فناوری و رسانه‌های دیجیتال و برای ثبت بخش مهمی از آداب و سنن ملی و فرهنگی ایران، پویشی فراگیر و سینمایی با عنوان «۷ دقیقه، ۷ اقلیم» را باهدف به تصویر کشیدن ظرفیت‌ها، آیین‌ها، و آداب معطوف به سرور و نشاط در مراسم و سنن اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایرانی راه‌اندازی کند.

کلیه آثاری که با مدت زمان بین سه تا هفت دقیقه در قالب‌های انیمیشن، داستانی، اکسپریمنتال و مستند تولید و به صورت خلاقانه آیین‌های بومی و سنن اقوام ایرانی را به نحوی به تصویر کشیده باشند که نمایش‌دهنده سرور، نشاط و انرژی مثبت و مناسب پخش در فضای مجازی باشند مشمول این حمایت خواهند بود.

جزییات این طرح به شرح زیر است:

-آثار ارسالی توسط کارشناسان تعیین شده توسط انجمن سینمای جوانان ایران بررسی می‌شوند و در مرحله اول ۱۰ اثر برتر مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. (در صورت وجود آثاری افزون‌تر، امکان افزایش تعداد آثار قابل حمایت وجود دارد.)

-حمایت انجمن از این آثار بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود. (رقم نهایی توسط شورای ارزشیابی هنری انجمن سینمای جوانان ایران تعیین خواهد شد).

-حمایت انجمن به ‌صورت کمک بلاعوض است و مالکیت آثار متعلق به خود پدیدآورندگان خواهد بود.

-انجمن سینمای جوانان ایران برای عرضه مناسب و گسترده آثار برتر در فضای مجازی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

-آثاری که به سفارش نهادها و ارگان‌ها و یا از منابع عمومی و دولتی ساخته شده باشند، تنها در صورت ارایه قرارداد فی‌مابین و رضایت‌نامه کتبی مالک یا مالکان حقوقی اثر برای نمایش آنلاین میسر خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند از روز چهارشنبه بیستم مردادماه تا پایان روز شنبه بیستم شهریورماه سال‌جاری و از طریق پرتال جشنواره به آدرس http://festival.iycs.ir نسبت به ثبت‌نام آثار خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است